مهندس عبدالعزیز کریمی چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:تلاش های زیادی برای افزایش تولید برق در استان فارس صورت گرفته است اما همچنان مشکل عدم تعادل تولید و مصرف برقرار است،مصرف کنندگان باید مشارکت بیشتری داشته باشند تا تعادل بین تولید و مصرف ایجاد شود.
کریمی علت کمبود تولید برق را کاهش نزولات آسمانی دانست و به روند رو به رشد مصرف و اجرای برنامه های مدیریت مصرف اشاره کرد و اظهارداشت: رشد بالای میزان مصرف برق یکی از مسائل مهمی است که صنعت برق با آن مواجه می باشد ما برای عبور از پیک تابستان به همکاری مردم با مصرف صحیح نیازمندیم.
وی گفت: ظرفیت نصب شده برای تولید برق دراستان فارس 4910 مگاوات است در حالیکه این ظرفیت در سال قبل حدود 4750 مگاوات بوده است، بنابر این در زمینه افزایش تولید هم قدم های موثر برداشته شده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد: تلاش ما بر این است که بار شبکه را ازساعات اوج به ساعات غیر اوج منتقل کنیم.
ساعات پیک یا اوج بار در ابتدای غروب خورشید اتفاق می افتد، در این ساعات ( 19تا 23 ) مصارف عمده خانگی نظیر روشنایی، لوازم صوتی و تصویری و نیز روشنایی معابر و محوطه ها به مصارفی که از ساعات قبل وجود داشته است افزوده و باعث افزایش چشمگیر تقاضای برق می شود.
همچنین ظهرها نیز با توجه به لوازم سرمازا که از ساعت ( 12 تا 16 ) وارد مدار می شود مصرف برق افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند که می بایست این مصرف با همکاری مردم کنترل و مدیریت شود.
کریمی گفت: امروزه نیاز مبرم مردم به برق بسیار ضروری است و یک لحظه نبود آن غیر قابل تصور است. از همکاری صنایع، کشاورزان و سایر مردم که تاکنون صنعت برق رادر کاهش پیک بار یاری داده اند قدردانی می کنم.
وی افزود:امید وارم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد و با استفاده از امکانات دیزل ژنراتورهای خود در ایام پیک و اجرای برنامه های ذخیره عملیاتی و برنامه تعطیلات و تعمیرات، از برنامه های انگیزشی و تشویقی شرکت توانیر بهره مند شوند.
شرکت برق منطقه ای فارس 14هزار و 800 کیلومتر شبکه برق رسانی 268 پست انتقال و فوق توزیع دارد که رده های اول و دوم کشور را در هر بخش کسب کرده است.
همچنین برق فارس با ایجاد ظرفیت منصوبه تولید برق به میزان 8600 مگاوات ، مقام سوم تولید برق در کشور را از آن خود کرده است.
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.