به گزارش شبکه لرزه نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عرض شمالی 58 . 25 و طول شرقی 97 . 54 در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.
تا کنون از تلفات و یا خسارت های احتمالی این زلزله گزارشی دریافت نشده است.
روز یکشنبه (سی و یکم تیرماه 97) نیز در منطقه روید هرمزگان زمین لرزه هایی که به ترتیب شدت آن 4.7 ریشتر، 5.7 ریشتر و 4 ریشتر بود در ساعت های 9و 34 دقیقه و 46 ثانیه، 9 و 37 دقیقه و 2 ثانیه و 10 و 29 دقیقه و 20 ثانیه به وقوع پیوست.
فرید وکیل زاده، سرپرست مدیریت بحران استانداری فارس در پی این زمین لرزه ها در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: زلزله رویدر استان هرمزگان به چند واحد مسکونی روستایی شهرستان لارستان استان فارس خسارت جزیی وارد کرد.
وی افزود: بر اساس ارزیابی و اعلام فرمانداری ویژه شهرستان لارستان، این زلزله به 2 روستای هرمود مهرخویی و زاهد محمود این شهرستان خسارت های جزیی رسانده و افزون بر این در چند نقطه نیز ریزش کوه گزارش شده است.
سرپرست مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: اکیپ های ارزیاب برای ارزیابی دقیق میزان خسارت های احتمالی به مناطق هم مرز با هرمزگان که احتمال زیان وجود دارد، اعزام شده اند.
وکیل زاده گفت: به دنبال وقوع این زلزله به تمام دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و امداد رسان شهرستان لارستان و استان فارس آماده باش کامل داده شده است.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهرلار در 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.