وی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد : از سال 1383 فعالیت در رشته سپک تاکرا را آغاز کردم و یک سال بعد به صورت رسمی وارد حرفه داوری شدم.
منظری اضافه کرد: در سال های 2010 و 2014 رقابت های جهانی سپک تاکرا را درکشور تایلند قضاوت کردم و هم اینک عضو فدراسیون جهانی هستم.
منظری که دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شیراز گفت : این رشته جذاب در فارس چند سالی است در حالت رکود قرار دارد و همین امر سبب شده استعدادهای زیادی به هدر برود.
وی گفت:با انتخاب سید کمال پاک فطرت به عنوان رئیس کمیته سپک تاکرا فارس امیدواریم دو باره شاهد اوج این رشته باشیم.
این داور بین المللی گفت : از سوی فدراسیون آسیا برای قضاوت بازی های آسیایی جاکارتا که از بیست و هفتم مرداد ماه لغایت یازدهم شهریور ماه 97برگزار می شود، انتخاب شدم و امیدوارم نماینده خوبی برای ایران و استان فارس باشم.
منظری افزود: مسئول انجمن سپک تاکرا و دبیر این انجمن طی این چند سال همکاری بسیار خوبی برای اعزام ها داشتند که جای تقدیر دارد.
سپک تاکرا یا والیبال پایی، ورزشی است شبیه والیبال با این تفاوت که بازیکنان این تیم اجازه ندارند از دست استفاده کنند و در دوطرف تور، توپ را با پا به سمت زمین حریف ارسال می کنند.
ورزش سپک تاکرا 500 سال قبل توسط خانواده سلطنتی در مالزی پایه گذاری شد که البته آن زمان یک بازی درباری بود.
نام این ورزش از دو زبان گرفته شده ، سپک Sepak در زبان مالزیایی به معنای ضربه زدن و تاکرا Takraw در زبان تایلندی توپ نام دارد.
این رشته در سال 2004 رسما فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و تیم ملی سپک تاکرا ایران تاکنون چندین مقام قهرمانی در جهان و آسیا داشته و ایران به عنوان قطب این رشته محسوب می شود.
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.