این موضوع روز دوشنبه پس از آن اعلام شد که برخی شهروندان شیرازی در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس از رعایت نشدن جدول اعلامی شرکت توزیع برق و مواجه شدن با خاموشی در ساعاتی غیر از جدول اعلامی انتقاد کرده بودند.
شرکت توزیع برق شیراز دوازدهم تیرماه جاری جدولی را منتشر و اعلام کرد که شهروندان می توانند بر اساس این جدول، از زمان قطعی برق منطقه محل سکونت خود مطلع و با برنامه ریزی مناسب با مشکلات کمتری روبرو شوند.
در این جدول که ویژه واحدهای مسکونی تعریف شده است، شهر شیراز به 6 منطقه تقسیم بندی شده است و حد فاصل ساعت 8 تا 24 ، برای هر 2 ساعت خاموشی احتمالی برق یک منطقه اعلام شده است.
شهروندان با استناد به این جدول، امورات زندگی خود را دنبال می کردند که ناگهان با خاموشی های غیرمنتظره روبرو شدند.
به عنوان نمونه در جدول قبلی ساعت خاموشی مشترکان منطقه الف شهر شیراز، ساعت 16 تا 18 روز دوشنبه اعلام شده بود اما برق مشترکان این منطقه در این روز از ساعت 10:45 تا 13 قطع شد.
شهروندان شیرازی در تماس با دفتر ایرنا همچنین از فرایند ضعیف اطلاع رسانی درباره تغییر جدول خاموشی ها انتقاد کردند.
در همین حال، روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز اعلام کرده است که از این پس به صورت روزانه، برنامه خاموشی های احتمالی را در پایگاه اطلاع رسانی خود به نشانی www.shirazedc.co.ir به اطلاع شهروندان می رساند.
در توضیحات ارائه شده در این پایگاه اطلاع رسانی آمده است: شهروندان گرامی جهت تعیین روز و ساعت خاموشی ابتدا لازم است گروه خود را مشخص نمایند.
در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است: برای تعیین گروه کافی است پس از اولین خاموشی به این جدول مراجعه کنید و با تطبیق ساعت خاموشی و روز خاموشی گروه بندی مشخص میشود.
روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز تاکید کرده است: برنامه زمان بندی مدیریت بار ساعاتی اعمال خواهد شد که مصرف برق مشترکین افزایش یابد و در صورت مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مشترکین احتمال تغییر و حذف برنامه ارایه شده از سوی شرکت توزیع خواهد بود.
گرمای هوا و قطعی برق در مناطق مختلف شهر شیراز و دیگر نقاط استان فارس و کشور در تیرماه جاری مشکلاتی را برای شهروندان، اصناف و صنعتگران استان ایجاد کرده است.
مسئولان می گویند با گرم شدن هوا، پیک مصرف برق کشور به اوج خود رسیده، آن هم در شرایطی که تولید نیروگاه های برقآبی کاهش یافته است و تجهیزات انتقال برق نیز زمانی که مصرف برق از حدی بیشتر شود، پاسخگوی کل تقاضاها نیست.
جلال زراعت پیشه مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز پیش از این گفته است: قطع برق در برخی از مناطق بخاطر افزایش بار شبکه اعمال می شود و به درخواست ما نیست، دیسپاچینگ مرکزی از تهران این کاهش بار شبکه را درخواست می کند و ما تنها مجری این خواست هستیم تا شبکه توزیع برق به تعادل برسد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.