مهندس زینل قنبری یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ادامه داد: همچنین استفاده بیش از 51درصد برق در استان فارس در بخش‌های صنعتی و کشاورزی، نشان دهنده مناسب‌ ترین شیوه استفاده از انرژی برق در این استان است.
وی بیان کرد:یکی از راهکارهای مهم در زمینه کنترل پیک بار(اوج مصرف) تابستان استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ و جلب همکاری آنان درزمینه اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق است.
قنبری اضافه کرد: طرح ذخیره عملیاتی صنایع و کاهش و قطع برنامه ریزی شده از شیوه‌های همکاری با شرکت برق است و اجرای این طرح و جابه جایی زمان تولید از سوی صنایع موجب می‌شود که بهترین تمهیدات درکاهش اوج مصرف برق در فصل تابستان به‌ کار گرفته شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ادامه داد: کنترل 19مگاواتی مصرف برق صنایع بزرگ استان در تابستان سال گذشته اعمال شد که این شرکت می تواند با همراهی و مشارکت مشترکین صنعتی، برقی مطمئن و پایدار را به همه مشترکین و بویژه صنایع درجهت رونق چرخه اقتصادی ارائه دهد.
این مقام مسئول گفت: انتقال روزهای تعطیلی صنایع از جمعه به یکی از روزهای میانی هفته، استفاده از ژنراتور صنایع در زمان‌های پیک بار، انتقال تعطیلات تابستانی و تعمیرات سالانه در زمان پیک تابستان از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش صنایع است
قنبری بیان داشت: جلب همکاری 207 واحد صنعتی درطرح تعطیلات تابستانی، پرداخت بیش از 6800 میلیون ریال به صنایع همکار وهمچنین ترویج استفاده از تکنولوژی های نوین از جمله سیاست های بهینه سازی مصرف این شرکت برای صنایع استان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: امیدواریم در تابستان امسال نیز با پیگیری اجرای برنامه های پاسخگویی بار در بخش صنعتی بتوانیم در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی برق گام های موثرتری برداریم.
طرح همکاری مشترکین کشاورزی و صنعتی در 4 ساعت اوج بار یعنی از 12 ظهر تا 16 بعدازظهر، دربازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور و برخورداری از معافیت بهای برق مصرفی و پاداش ویژه برای کشاورزان و صنعتگران در قالب سیاست‌های ابلاغی وزارت نیرو اجرا می شود.
90 مشترک صنعتی با کاهش 7 مگاوات در طرح ذخیره عملیاتی و 93 مشترک صنعتی دیگر با 12.7 مگاوات کاهش مصرف در طرح های مدیریت مصرف در استان فارس مشارکت کرده اند.
حدود 2میلیارد و 520 میلیون ریال پاداش به صنایع مشارکت کننده در طرح ذخیره عملیاتی و 4نزدیک به میلیارد و430 میلیون ریال به مشترکین همکار در طرح تعطیلات و تعمیرات اختصاص داده شده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.