به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام، شنبه در دیدار با تشکل‌ها و جریان‌های مختلف اصولگرای فارس در شیراز بیان داشت:
احزاب باید برای نگاه حزبی خود، جاذبه ایجاد کنند تا طرفداران بیشتری داشته باشند.
وی افزود: باید برتری تفکر را در عرصه اندیشه اثبات کنیم و این موضوع با زور میسر نیست، بلکه همه باید در مشی خود بازنگری کنیم تا درون مجموعه‌ خود، حرف حقمان را به صورت درست توجیه کنیم.
امام جمعه شیراز، از همه احزاب و گروه‌های مختلف درخواست کرد که فضایی برای اندیشه‌ ورزی در باره چارچوب‌های تفکری خود ایجاد کنند.
آیت الله دژکام گفت: در نظامی که بر مبنای مردم سالاری دینی است، باید راه ‌حل برای حل مشکلات جامعه ارایه شود و در عرصه انتخابات، ارایه طریق ها و راه حل ها رای آورد در حالیکه چهره‌ها به میدان می آیند تا رای آورند و هر کس‌ فیلم تبلیغاتی او زیباتر باشد، رای می آورد و این موضوع تقصیر همه ما، احزاب و جریانات سیاسی است.
وی، با اشاره به اینکه نامزد‌های انتخابات گذشته چیزی به عنوان راه حل نداشتند، بیان کرد: این مملکت مشکل دارد، همگان باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم و به جوانان نخبه میدان دهیم تا به دنبال راه حل باشند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: ائمه جمعه باید فراتر از یک حزب باشند، یعنی حضور سیاسی‌ اجتماعی داشته باشند لیکن وابسته به یک حزب نباشند تا بتوانند فراتر بیندیشند و پدرانه همه احزاب را جذب کنند.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما به اشتباه اصولگرا را در برابر اصلاح‌ طلب قرار داده‌ایم و اصلاح‌طلبی را رفرم دانستیم در حالیکه اصلاح‌ طلبی مفهومی منفی نیست و با اصولگرایی قابل جمع است.
وی بیان کرد: رفرم اروپایی که نظیر آن در ایران نیز هست به معنای تغییر تدریجی در مبانی فکری جامعه به جای انقلاب است و این نوع تغییر که در راستای از بین بردن ارزش های اصیل دینی است، مشکل دارد، اما خود تغییر خوب است به ویژه اگر هدف آن بازگشت به ارزش ها باشد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اصلاح به معنای رفرم با اصلاحی که در قرآن آمده است، بسیار فرق دارد.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه اصلاح‌ طلبی اروپایی به هم ریختن ارزش‌های الهی و دینی است، بیان داشت: قرآن بر نوعی از اصلاح ‌طلبی تاکید می‌کند که هدف آن سامان دادن به ارزش‌هاست و اصولگرایی با اصلاح‌طلبی نوع دوم تجمیع می شود.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: باید دید آنهایی که در پی اصلاح هستند چه شیوه ای را دنبال می کنند اگر دلسوزند و به دنبال بهتر شدن اوضاع در جهت ارزش های الهی هستند، بدون تردید با ما همراهند و نباید در این زمینه نگرش ما سطحی باشد.
آیت الله دژکام، بازاندیشی در تفکر اصولگرایی و اصلاح طلبی را ضروری دانست و بیان داشت: حکمت عملی باید بسط داده شود و در بطن و درون انقلاب اسلامی رشد کند و برای دنیا حرف داشته باشد و این موضوعی است که همه احزاب به آن نیاز دارند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز همه گروه‌ها به آسیب‌ شناسی وضعیت سیاسی، ‌اجتماعی کشور پرداخته‌اند، گفت: در مساله آسیب‌ شناسی بین طیف‌های مختلف سیاسی اصولگرا و اصلاح ‌طلب فرقی نیست، و در واقع تفاوت ما در شناخت آسیب‌ها زیاد نیست، بلکه تفاوت این 2 جریان و گفتمان سیاسی در راه حل‌ها، راهبردها و نحوه حل مشکلات است.
آیت الله دژکام اظهار داشت: در زمینه ارایه راه ‌حل بسیار ضعیف هستیم زیرا کشور ما اکنون نیاز به آسیب شناسی ندارد بلکه به ارایه راه حل نیاز دارد و در این فضای محدودی که از نظر ذهنی ایجاد کردیم فرصت اندیشیدن به راه حل وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین بر ارایه راهکارهای علمی، عملی در همه زمینه ها و اقناع مردم تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: خداوند دل‌ها را به سمت حرف حق می‌آورد اما ما هم وظایفی داریم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پیروزی نزدیک است، به شرطی که وظایمان را به خوبی انجام دهیم.
آیت الله دژکام تاکید کرد: ما باید برای آینده جهان نظریه‌ پردازی سیاسی کرده و آن را صادر کنیم.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.