به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی شامگاه چهارشنبه در همایش استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی در توسعه تجارت فارس در شیراز افزود: راه اندازی و استقرار این خطوط علاوه بر سرعت انتقال کالا به نقاط مختلف دنیا، به کاهش هزینه های حمل و نقل نیز کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: خطوط کشترانی که در فارس استقرار پیدا می کند علاوه بر خدمات دهی به صادر کنندگان این استان، به صادرکنندگان استان های همجوار نیز می توانند خدمات ارائه دهند.
او اظهار داشت: امروزه حدود 90 درصد کالاها در دنیا از طریق حمل و نقل دریایی جابه جا می شود که این مهم بیانگر اهمیت این حوزه حمل و نقلی و ویژگی های آن نسبت به سایر روش های حمل و نقل کالا است.
رحمانی، پتانسیل ها و ظرفیت های فارس در حوزه صادرات را خوب توصیف کرد و گفت: فارس به عنوان قطب تولید محصولات زارعی و باغی در جنوب کشور محسوب می شود و همچنین در زمینه تولید محصولات شیلاتی نیز دارای جایگاه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: تولید سالانه هفت میلیون تن محصولات زراعی و سه میلیون تن محصولات باغی بیانگر ظرفیت های خوب این استان در زمینه صادرات است.
وی گفت: سال 94 شاهد صادرات غیر نفتی به ارزش 723 میلیون دلار از این استان بودیم که این میزان در سال های 95 و 96 نیز به ترتیب به یک هزار و 43 میلیون دلار و یک هزار و 303 میلیون دلار افزایش یافت.
رحمانی اظهار داشت: امسال نیز از سوی استاندار فارس تکلیف و تاکید شده که این میزان به رقم 2 میلیارد دلار برسد.
به گزارش ایرنا، با راه اندازی مرکز دپو کانتینری صادرات و واردات استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و انجام عملیات بارگیری و پلمپ کالا در همین مرکز و کاهش تشریفات گمرکی، روند انجام صادرات از استان تسهیل خواهد شد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.