به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه امسال از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز منصوب شد و یک روز بعد، پس از معارفه در شورای اداری استان، نخستین خطبه نمازجمعه شیراز را اقامه کرد.
این انتصاب در حالی صورت گرفت که از گزینه های دیگری از علما و روحانیون مطرح استان فارس برای تصدی این مسئولیت در گمانه زنی های رسانه ای نام برده شد و آنچه در این میان جالب توجه است، نوع خاص واکنش های گزینه های تصدی این مسئولیت به انتخاب نهایی رهبر معظم انقلاب در این زمینه است.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق خطیب دینی و مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس از دیگر گزینه های مطرح برای تصدی این مسئولیت بودند که هر یک از این عالمان دینی در سخنانی به حمایت از روحانی منصوب رهبری به این مسئولیت خطیر پرداختند.
تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در همایش فصلی ائمه جمعه و مسئولین ستادهای نماز جمعه استان فارس، انتصاب آیت الله دژکام به مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را 'شایسته و بحق' توصیف کرد.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب در این باره گفت: با توجه به اینکه طی سال های متمادی آشنایی نزدیک نسبت به این بزرگوار در شورای حوزه علمیه استان داشته ام شاهد شایستگی‌هایشان در مساله مدیریت هم بوده ام، علاوه بر آن به تعبیر رهبر عزیز و بزرگوارم، ایشان به زیور علم و تقوا هم آراسته هستند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در همین مدت کوتاه هم شاهد بوده ایم که این انتصاب باعث رضایت و خوشنودی از سوی عام و خاص در شهر شیراز بلکه سراسر استان فارس شده است؛ جامعه روحانیت در شهر شیراز و ائمه محترم جمعه بر حسب آنچه که نقل شد و آنچه که در همین جلسه عزیزان بزرگوار مطالبی را بیان فرمودند همه کسانی که در مظان گزینش بودند نسبت به انتصاب ایشان بسیار اظهار خوشنودی کردند.
ایشان خاطرنشان کردند: ما همه به خود تکلیف می‌دانیم علاوه بر آشنایی و آگاهی نسبت به شایستگی ایشان نسبت به حکم ولی امر مسلمین علاوه بر حمایت، همکاری‌های لازم را داشته باشیم و برای ایشان از خداوند عزیز توفیقات را مسألت داریم.
مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس نیز در سخنانی با اشاره به انتخاب آیت‌الله دژکام به سمت امامت جمعه شیراز گفت: همه باید از انتخاب رهبری حمایت کنند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا حدائق افزود: امام ‌جمعه تنها گوشه‌ای از کار را می‌تواند بگیرد و لازم است همه گروه‌ها برای پیشبرد کار وارد صحنه شوند تا این چرخ رو به‌کندی پیش رفته را در توسعه استان، بهتر از گذشته بچرخانند.
حدائق تأکید کرد: شیراز دارالعلم است و به همین دلیل از این شهر انتظارها بالا است و ضرورت دارد تمام مسؤولان دست در دست هم دهند تا وضعیت دشوار کنونی را پشت سر بگذاریم.
از منظر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، سخنان این دو خطیب دینی جلوه هایی از همدلی را به عنوان پیش نیاز پیشبرد امور و حرکت در مسیر توسعه را به همگان یادآوری کرد.
آیت الله دژکام اخیراً در نشستی خبری تبیین و تقویت چنین حرکت هایی در جامعه را خواستار شد و تداوم آن در دیگر حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زمینه ساز حرکت در مسیر توسعه استان خواند.
امام جمعه شیراز در ادامه تبیین واقعیت ها درباره نقش امامان جامعه و پرهیز از بزرگنمایی این مسئولیت در جامعه را ضروری خواند و گفت : تصور عامه شاید این باشد که امام جمعه هرچه بخواهد، همان می شود و حال آن که این تصور اشتباه را باید اصلاح کنیم و جای خدا و امام جمعه را عوض نکنیم.
وی با اشاره به طرح خواسته های اقتصادی از امام جمعه شیراز در این نشست گفت: در روند حرکت اقتصادی استان، من عهده دار یک بخش از امور هستم و باید نقش خود را بشناسم و در جایگاه خودم درست عمل کنم و مسئولان دیگر بخش ها نیز به نیکی به مسئولیت خود عمل کنند تا امور پیش رود.
بدون تردید، پیام های حمایت خطیبان دینی از انتصاب امام جمعه شیراز، تنها حمایت از شخص نبود بلکه حرکت در مسیر وحدت و تقویت همدلی در جامعه بود، موضوعی که جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است.
این رویکرد از جامعه روحانیت می تواند در دیگر مسئولیت و مناصب نیز تسری و تعمیم یابد و مسئولیت افراد به عنوان فرصتی برای خدمت به درستی قدر شناخته شود و هر یک از افراد جامعه چه در قامت مسئول و مدیر و چه در قامت شهروند، در مسیر تعالی جامعه گام بردارد.
در این میان، تریبون های نماز جمعه نیز از جایگاه اثرگذاری در مسیر تقویت وحدت برخوردار هستند.
استاندار فارس پیش از این در سخنانی در آیین معارفه امام جمعه شیراز گفته بود: انتظار داریم که مطالب و سخنرانی هایی که از تریبون نمازهای جمعه طرح می شود کوچکترین نومیدی را در مردم ایجاد نکند و زمینه ساز استحکام نظام و وحدت و همدلی در کشور و استان باشد.
اسماعیل تبادار با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در این استان افزود: در این بین نقش و جایگاه نماینده رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه در تنویر افکار عمومی و ایجاد زمینه های لازم برای انسجام و هماهنگی در اقصی نقاط این استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و این همدلی و همراهی زمینه ای برای عمران و آبادانی هرچه بیشتر و پاسخگویی به مردم را فراهم خواهد کرد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.