اله بخش نظرپور پنجشنبه در گت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انشعاب های غیر مجاز در بازرسی ها و گشت هایی که به وصرت دوره ای انجام می گیرد شناسایی و به انشعاب مجاز تبدیل می شوند اما اگر این انشعاب ها شناسایی نشوند قطعا سالها از آب غیر مجاز رایگان و بی رویه استفاده می کنند در حالی که ما در شرایط کنونی برای تامین آب شرب با مشکلات زیادی روبرو هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: هر سال حدود 20 هزار بازدید در مناطق مختلف حاشیه ای شیراز و روستاهایی که اخیرا به شیراز پیوسته اند انجام می گیرد تا انشعاب های غیر مجاز شناسایی شود.
نظرپور همچنین بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: شیراز در تابستان امسال با مشکل تامین آب مواجه است اگر مردم 20 درصد در مصرف صرفه جویی کنند قطعا روزهای باقیمانده از فصل گرم را سپری خواهیم کرد .
وی افزود: در مردادماه امسال، کلانشهر شیراز با 700 هزار متر مکعب کمبود آب روبروست که 100 هزار متر مکعب بیشتر از کمبود آب تیرماه است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار داشت: ما سعی کرده ایم با الحاق 9 حلقه چاه جدید به شبکه توزیع ، مهندسی مجدد و کف شکنی 35 حلقه چاه موجود، حدود 410 لیتر بر ثانیه بر اّب قابل دسترس در شیراز بیفزاییم اما همچنان با کمبود مواجه هستیم و لزوم صرفه جویی در مصرف بیش از پیش مورد تاکید است.
نظرپور با بیان اینکه متوسط مصرف آب در شیراز 130 لیتر در شبانه روز برای هر نفر است گفت: این میزان باید به 105 لیتر کاهش یابد.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.