به گزارش ایرنا، در نخستین دیدار این رقابت ها که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، در رده نونهالان تیم کرمان با گل میثم سروری از سد تیم اصفهان گذشت.
همچنین تیم کرمان در رده نوجوانان با سه گل امیرحسین اکبری تیم شیراز را شکست داد و در رده جوانان هم تیم شیراز با گل های آرمان دشتکی زاده و سعید کلانتری 2 بر صفر اصفهان را مغلوب کرد.
این رقابت ها به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود و در پایان مرحله گروهی از هر گروه یک تیم به مرحله بعد صعود می کند.
لیگ پرشین کشور که بازیکنان آنها از کودکان کار و خیابانی تشکیل می شود در سال 1385 نخستین بار با کوشش جمعیت امام علی (ع) در محله فرحزاد تهران شکل گرفت و این جمعیت، یک تیم فوتبال از کودکان خود تشکیل داد که نام «پرشین» برای آن انتخاب کرد.
تیم پرشین از سال 85 در مسابقات لیگ شهرداری تهران شرکت کرد. این تیم بعداً به صورت منظم در زمین ورزشی محله فرحزاد تمرین های خود را دنبال کرد و به عنوان یکی از تیم های مطرح در لیگ دسته یک هیات فوتبال حوزه شمال شرق تهران شناخته شود و توانست مقام قهرمانی در این مسابقات نصیب خود کند.
ادامه تحصیل کودکان این تیم از شرایط اصلی جمعیت امام علی بود که این امر سبب شد کودکان پس از مدتی به ادامه تحصیل بپردازند.
هم اینک باشگاه پرشین جمعیت امام علی دارای 55 تیم فوتبال در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان در محله های مختلف در سراسر کشور است.
سیستان و بلوچستان، کردستان، اصفهان، یزد، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، زنجان، شیراز، آمل، ساری، گرگان، 2 تیم از مشهد، البرز و 9 تیم از تهران در رقابت های لیگ فوتبال پرشین حضور دارند.
7368/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.