به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عباس موسوی چهارشنبه در نشست خبری افزود: همزمانی ثبت نام این مسابقات با اجرای طرح آرامش بهاری در سال جاری، سبب شد شمار شرکت کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم کاهش یابد.
وی ادامه داد: امیدواریم با تغییر زمان ثبت نام مسابقات قرآن کریم، این مشکل که تمام استانهای کشور با آن مواجه شده اند برطرف شود.
به گفته این مقام مسئول، در چهلمین دوره رقابت های سراسری قرآن کریم که پارسال برگزار شد، پنج هزار و 321 نفر شرکت کرده بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت 900 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی روزهای پنجشنبه و جمعه (21 و 22 تیرماه جاری ) در شیراز برگزار می شود.
موسوی اظهار داشت: این رقابت ها در بخش برادران در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) در شیراز و در بخش خواهران، در سالن عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.
وی همچنین گفت: آزمون کتبی این دوره از مسابقات با حضور 606 نفر شرکت کننده مرد و زن، پنجشنبه 21 تیرماه در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) در رشته های تفسیر، نهج البلاغه و موضوعی برگزار می شود.
وی تعداد شرکت کننده های راه یافته به بخش شفاهی مرحله استانی این دوره از مسابقات را 145 نفر مرد و 225 نفر زن عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار آزمون این مسابقات به صورت الکترونیکی و با استفاده از نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده انجام می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: نفرات برتر هر رشته نیز بر اساس سهمیه به مسابقات کشوری که نیمه دوم مهرماه امسال در استان مرکزی برگزار می شود، راه می یابند.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.