رئیس بیمارستان نمازی شیراز روز چهارشنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: این عالم دینی از دو هفته قبل برای دومین بار در چند ماه گذشته به علت عفونت ریوی و ضعف جسمانی در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری بود که با وجود تلاش های تیم پزشکی، به علت ایست قلبی دار فانی را وداع کرد.
مهدی ماهر افزود: آیت‌الله حدائق پیش از این نیز به‌دلیل نامنظم‌بودن فشارخون و تغییرات علائم حیاتی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود.
آیت الله شیخ محمدرضا حدائق فرزند آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق سال 1305 هجری شمسی در شیراز دیده به جهان گشود و در خانواده ای مذهبی که علم و فضیلت در آن پررنگ بود پرورش یافت.
این عالم دینی علاوه بر پدر خویش از محضر دانشمندان و علمای دیگری همچون حضرت آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی، حاج‌ شیخ بهاء‌الدین محلاتی، آیت‌الله حاج شیخ علی آقا یقطین، آیت‌الله حاج سید محمود علوی، آیت‌الله حاج شیخ محمود شریعت زرقانی در رشته‌های مختلف علمی به ویژه علم فقه و اصول، اخلاق و تفسیر کسب علم کرد و به مراتب علمی و مقام رفیع اجتهاد نائل شد.
وی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر و بهتر پس از درک مختصر علما بزرگ شیراز به سرزمین مقدس قم هجرت کرد و در جلسات درس خارج مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، سید محمدرضا گلپایگانی، بهره وافی و کافی برده و پس از بهره‌مندی از محضر بزرگان علمی در قم به شیراز بازگشت و منشا خدمات علمی و مذهبی به مردم این دیار شد.
آیت الله حدائق همچنین رئیس حوزه علمیه منصوریه شیراز و یکی از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز در استان فارس بود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.