اسماعیل تبادار در نشست تخصصی «بررسی مسایل و مشکلات حوزه زنان و ارائه راهکار جهت تقویت جایگاه بانوان مدیر و افزایش مشارکت آنها در تصمیم گیری ها»، گفت: بانوان با خودباوری، پافشاری و تلاش می توانند راهکارهای مناسبی برای تقویت جایگاهشان پیدا کنند.
وی افزود: امروز جامعه ما دچار پریشانی مفرط است و بخشی از التیام آن با تقویت کانون خانواده امکان پذیر بوده و این دیدگاه صحیح نیست که زن خانواده تنها به امور خانه بپردازد و حضور او در مسایل اجتماعی به منظور آماده سازی اعضای خانواده برای برخورد با ناهنجاری ها ضروری است.
تبادار یادآور شد: صرفه جویی آب و برق هم اکنون مهمترین موضوع ماست و در این مورد نگرانی ما روز به روز در حال تشدید است و زنان برای مدیریت آن در خانواده ها موثر هستند.
تبادار با تاکید بر اینکه هنوز هم محدودیت هایی برای واگذاری مسئولیت ها به زنان وجود دارد، گفت: نقش آفرینی بهتر بانوان در عرصه های اجتماعی را باور دارم چرا که امروز آنها بر فضای عمومی جامعه و تنگناها اشراف دارند و موقعیت های عمومی کشور را می دانند.
استاندار فارس با بیان اینکه زن قلب خانواده و خانواده قلب اجتماع است، افزود: امروز باید میزان توانایی مردان و زنان و مقایسه بین آنها را فراموش کنیم، بلکه باید عنوان کنیم که هم زن و هم مرد این توانایی را دارند که براساس خودباوری، رتبه ها و جایگاه های مختلفی را کسب نمایند.
تبادار گفت: ما هم باور داریم که زنان مانند مردان می توانند متصدی پست هایی مانند فرمانداری شوند، اما پیش از این باید این باور را به برخی که در شورای تامین حضور دارند القا کرد که یک خانم هم می تواند رئیس شورای تامین باشد.
وی افزود: یکسری محدودیت هایی برای زنان وجود دارد که به طور مثال اگر شب یا روز را جایی خارج از خانه خود اطراق یا بیابان گردی کند، حتی شریک زندگی این زن هم ممکن است چنین شرایطی را برای همسر مسئول خود نپذیرد.
استاندار فارس اضافه کرد: باید تجدیدنظر را در رویه های مختلف پیشه خود کنیم. یک زمانی حضور زنان در ورزشگاه کفر محسوب می شد، اگرچه امروز هم مشکلاتی وجود دارد اما ثابت شده که زنان هم می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند بدون اینکه موازنه اجتماعی به هم بخورد.
تبادار با بیان اینکه نباید صرفا محافل مردانه ای وجود داشته باشد که زنان در آن عرض اندام کنند، یادآور شد: چنین موقعیت هایی بهترین فرصت برای خوداتکایی و توانمندی است. در حال حاضر عده ای از شما در عرصه های مختلف مدیریتی فعال هستید که می توانید عرصه را برای حضور دیگر زنان فراهم نمایید.
وی گفت: من با تردید مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس را که بانویی است انتخاب کردم اما امروز با اطمینان می گویم که ایشان علاوه بر گرم نگه داشتن کانون خانواده، توانمندی خود را در این پست نشان داده است.
تبادار ادامه داد: در بسیاری از امور اجتماعی مانند نقش آفرینی در عرصه اجتماعی، زنان بیشتر از مردان نقش دارند و باید زمینه لازم برای مسئولیت پذیری بانوان مهیا شود.
وی گفت: در اشتغال و کارآفرینی نیز امروز حدود 15 درصد از اقتصاد خانواده توسط زنان اداره می شود. توانایی زنان و مردان در جامعه با هم برابر است و این امر باید به طور مستمر به افکار عمومی جامعه القا شود.
تبادار یادآور شد: بین زنانی که مسئولیت های مدیریتی در استان دارند و دیگر زنان توانمند فارس، توان گرفتن پست هایی مانند فرمانداری را هم می بینم اما ابتدا باید ذهن ها را وسیع تر و زمینه لازم برای حضور آنان را فراهم کرد.
استاندار فارس گفت: در بحث اشتغال هم زنان فعالیت های موثری انجام داده اند و طی بازدیدها می بینم که بانوان بسیاری در بحث کارآفرینی، ذهن خلاقی دارند.
وی افزود: از آنجا که روز به روز حضور زنان در عرصه های علمی بیشتر می شود، تقویت باورها و اعتقادات در مورد آنها ضروری است و شما بانوان خود هم نباید تنها به مسایل کلامی بپردازید. باید توانایی هایتان را به رخ بکشید تا زمینه حضور بانوان در عرصه های مدیریتی بیشتر شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز با اشاره به اهمیت حفظ سلامت روانی بانوان، گفت: در بحث آسیب های اجتماعی، زنان هم مصون نمانده اند و در همین خصوص جزوه هایی تهیه شده و قرار است در روستاها و شهرهای استان توزیع گردد.
هادی پژوهش جهرمی با اشاره به توانمندی های زنان، ادامه داد: ما به پتانسیل زنان مدیر باور داریم، اما چندی پیش 16 تا 17 گزینه زن برای یکی از پست ها در استان انتخاب شدند که اکثراً آمادگی خود را به این منظور اعلام نکردند.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 961429
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.