محسن سالاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: آیین استقبال از نوید محمدی ورزشکار جوان کاراته کای استان فارس با مجمع عمومی هیات جودو همزمان بود و با توجه به شرکت رئیس فدراسیون جودو و عدم حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، ناگزیر به شرکت در این مجمع عمومی بود.
معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود: برای استقبال از این ورزشکار افتخارآفرین، رئیس کارگروه توسعه ورزش استان به همراه مسئولان هیات کاراته در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز حضور یافت.
وی اظهار داشت: در سفر های بعدی نوید محمدی و کسب موفقیت های وی، جبران خواهیم کرد.
نوید محمدی ورزشکار اهل استان فارس که جواز حضور در رقابت های المپیک 2018 جوانان را به دست آورده است، در این باره گفته بود: با وجود کسب این افتخار برای استان و کشور، غریبانه وارد شیراز شدم.
وی که 17 سال سن دارد در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پس از بازگشت از رقابت های کسب سهمیه المپیک در کرواسی، بنا به درخواست معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان فارس، 12 ساعت پرواز خود را از تهران به شیراز عقب انداختم تا مسئولان بتوانند در ساعتی که خواسته اند به فرودگاه بیایند که اینگونه نشد و این موضوع، خستگی من را چند برابر کرد.
نایب قهرمان رقابت های جهانی کاراته در وزن به اضافه 68 کیلوگرم جوانان گفت: این نوع برخورد برای جوانی که توانسته سهمیه المپیک کسب کند قابل هضم نیست اما می کوشم این حرکت و بدقولی ها را فراموش کنم و تنها به کسب مدال طلای المپیک 2018 به میزبانی کشور آرژانتین فکر کنم.
محمدی درباره رقابت های انتخابی المپیک که هفته گذشته در کرواسی برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که این رقابت ها برای کسب سهمیه المپیک بود ورزشکاران 84 کشور شرکت کننده با آمادگی کامل روانه این بازی ها شده بودند از این رو کار بسیار سختی داشتم و با توکل به خدا توانستم سربلند از این آزمون بزرگ بیرون بیایم .
وی گفت : در وزن 68 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتم و در دور مقدماتی توانستم ورزشکارانی از کشورهای کلمبیا، عربستان، مونته نگرو ، نروژ و انگلستان را شکست دهم و به دیدار نهایی راه یابم.
دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان آسیا اضافه کرد: در دیدار نهایی برابر حریف مغربی به تساوی سه بر سه دست یافتم و یک ضربه درست هم به حریف زدم که داوران آن را محاسبه نکردند و در نهایت بر اساس قانون سنشو بازنده شدم در صورتی که حقم مدال طلا بود.
به گفته وی، بر اساس قانون سانشو در صورت پایان بازی با نتیجه مساوی، ورزشکاری که نخستین امتیاز را کسب کرده باشد برنده محسوب می شود.
محمدی ادامه داد: می کوشم در المپیک با کسب مدال طلا به دنیا نشان دهم که چیزی کمتر از حریفان خود ندارم اگرچه آنها از تدارکات و امکانات بهتری سود می برند.
وی افزود: فدراسیون کاراته و مربیان تیم ملی برای گرفتن کسب سهمیه ورزشکاران سنگ تمام گذاشتند و حمایت آنها موجب شد به این افتخار بزرگ دست یابم و از همه آنها سپاسگزارم و امیدوارم با کسب مدال در المپیک زحماتشان را جبران کنم .
این ورزشکار شیرازی گفت: رئیس هیات کاراته فارس تا آنجا که در توان داشت به من کمک کرد و قول داده است هزینه های سفرم را پرداخت کند که جای تشکر دارد .
محمدی افزود: سختی های زیادی کشیدم و امیدوارم مسئولان استان به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نگاهی به ورزشکاران مدال آور و قهرمان داشته باشند و به وعده هایی که می دهند عمل کنند.
وی اظهار داشت: همچنین از پدر و مادرم و به ویژه عمویم محمد رضا محمدی که تنها قهرمان کاراته جهان در فارس است نیز تشکر می کنم و سعی دارم در المپیک دل آنها را بیشتر شاد کنم.
در رقابت های انتخابی المپیک 2018 جوانان در رشته کاراته که روزهای آغازین تیرماه جاری به میزبانی کرواسی برگزار شد، پنج نماینده ایران روی تاتامی رفتند و در نهایت «فاطمه خنکدار»، «علیرضا فرجی» و «نوید محمدی» موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.
سومین دوره رقابت های المپیک 2018جوانان با حضور چهار هزار ورزشکار از 206 کشور جهان مهرماه امسال در شهر بوینس آیرس کشور آرژانتین آغاز می شود.
نخستین دوره بازی های المپیک جوانان سال2010 میلادی و با حضور نمایندگان 86 کشور و به میزبانی سنگاپور برگزار شده بود که کاروان ایران هم با 52 سهمیه در 13 رشته و با کسب پنج مدال (2 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز) در جایگاه بیست و ششم ایستاد.
جمهوری اسلامی ایران در دومین دوره این بازی ها که در شهر نانجینگ چین برگزار شد با کسب سه نشان طلا و سه برنز و 2 پله صعود در جایگاه بیست و چهارم ایستاد.
7368 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.