در این جلسه ساسان تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: شرکت صنایع الکترونیک شیراز یک صنعت بزرگ است که باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی مورد حمایت قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که باید تلاش شود صنایع استان حفظ و از خروج آن ها از استان جلوگیری گردد،‌ گفت: از مسئولان استان تقاضا می شود چنانچه در هر صنعتی متوجه تحرکات برای خروج آن صنایع از فارس و انتقال به صنایع دیگر شدند مراتب را گزارش دهند تا جلوی این اقدام گرفته شود.
همچنین ید ا... رحمانی معاون اقتصادی استاندار فارس نیز با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات صنایع استان گفت: طبق مصوبات کارگروه های استانداری،‌ در صورت یکسان بودن قیمت و کیفیت کالاهای تولید داخل استان با تولیدات مشابه سایر استان ها دستگاه های اجرایی ملزمند تولیدات صنایع درون فارس را خریداری و استفاده کنند که یکی از این صنایع شرکت صنایع الکترونیک شیراز است.
وی گفت: برای استفاده از این ظرفیت نیاز است کمیته ای با حضور دستگاه های اجرایی و شرکت صنایع الکترونیک شیراز تشکیل شود و دستگاه های اجرایی نیاز خود را به کالاهای مختلف اعلام و شرکت صنایع الکترونیک نیز توانمندی های خود را معرفی نماید تا زمینه همکاری متقابل فراهم شود.
رحمانی بیان داشت: به عنوان مثال 61 هزار حلقه چاه در سطح فارس باید به کنتور هوشمند مجهز شود که در یک سال گذشته تنها توانسته ایم برای 400 حلقه چاه کنتور نصب کنیم این در حالی است که طبق برآوردهای صورت گرفته شرکت صنایع الکترونیک قادر است سالانه 5-4 هزار کنتور هوشمند نصب کند.
معاون استاندار فارس همچنین ارایه آموزش های IT و ICT با همکاری اداره کار، فنی حرفه ای،‌ پارک علم و فناوری و همچنین شرکت صنایع الکترونیک را از دیگر ظرفیت های موجود برای همکاری های متقابل ذکر کرد و گفت: همچنین طبق اعلام ایران خودرو،‌ ظاهرا شرکت صنایع الکترونیک تجهیزات و ماشین آلات بلا استفاده ای دارد که قابلیت استفاده در ایران خودرو فارس را دارد که انتظار می رود زمینه برای استفاده این شرکت خودرو سازی از تجهیزات مذکور فراهم شود.
رحمانی همچنین در خصوص درخواست شرکت صنایع الکترونیک برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به منظور تسویه حساب با طرف قراردادهای طلبکار این شرکت گفت: از بین تسهیلات بانکی فقط تسهیلات اشتغال روستایی، ارزان قیمت است که چنانچه طرف قراردادهای صنایع الکترونیک در روستاها باشند امکان پرداخت این تسهیلات وجود دارد.
وی گفت: باید با تعامل دو طرفه بین صنایع الکترونیک و مدیران دولتی حوزه IT فارس را دوباره زنده کرد.
گفتنی است، بیژن عباسی مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز با اشاره به برخی اظهارات در خصوص بدهی این شرکت به طرف قراردادهای خود گفت: 20 میلیارد تومان از بدهی ها پرداخت شده و هم اکنون کل بدهی ما به شرکت ها و کارخانجات قطعه ساز 10 میلیارد تومان است که 5 میلیارد تومان آن بدهی به کارخانجات مستقر در سطح استان است.
وی با بیان این که نیاز است بانک ها در این زمینه همکاری کرده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت های طلبکار قرار دهند ادامه داد: چنانچه این اتفاق بیفتد شرکت صنایع الکترونیک شیراز تضامین لازم را برای بازپرداخت تسهیلات به بانک ها خواهد داد.
عباسی یادآور شد: وضعیت نقدینگی و منابع اعتباری همه مجموعه ها از جمله شرکت صنایع الکترونیک را تحت تاثیر قرار داده که البته اجازه ندادیم این شرکت از کمبود اعتبار آسیبی ببیند.
وی گفت: چنانچه بانک ها اعتبار ارزان قیمت و مناسب در اختیار شرکت صنایع الکترونیک قرار دهند می توانیم برنامه های توسعه ای را با ارایه طرح های مختلف اجرا نماییم.
مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز با اعلام این خبر که از مرداد ماه این شرکت تجهیزات الکترونیکی هواپیما را می سازد گفت: این تجهیزات بر روی هواپیماهای تولیدی اصفهان نصب می شود و از به روز ترین تجهیزات الکترونیکی دنیا محسوب می شود.
عباسی به این درخواست که مسئولان با حمایت و مراقبت از صنایع اجازه تضعیف حوزه صنت را ندهند، گفت: از صنایع بزرگ حوزه الکترونیک فقط شرکت صنایع الکترونیک باقی مانده که از این شرکت هم بخش های بزرگی از آن جدا و به تهران و اصفهان منتقل شد.
وی تصریح کرد: آنچه که هم اکنون از این شرکت در فارس باقی مانده را به سختی حفظ و حراست کرده ایم و دو سال با تمام قوا از ماندن شرکت صنایع الکترونیک در شیراز حمایت کردیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه طرح آمایش سرزمین به وسیله ای برای تکه پاره کردن صنایع استان فارس و انتقال آن به استان های خاص تبدیل شده که نیاز است مسئولین فارس جلوی ادامه این وضعیت را بگیرند به عنوان مثال می خواستند شرکت صدرشیمی که در جوار ما ایجاد شده را به بهانه طرح آمایش به اصفهان ببرند که با زحمت بسیار و حتی باتهدید، مسئولان پیگیر این قضیه را مجاب کردیم آن چه در شرکت صدرشیمی در اصفهان ایجاد شده را به شیراز بیاورند نه آن که شرکت صدرشیمی شیراز را به اصفهان منتقل نمایند که خوشبختانه موفق به متقاعد کردن آن ها شدیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد صنایع فارس با حمایت مسئولان بتوانند مستمر در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 957775
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.