به گزارش ایرنا حیدر علی کامیاب کلانتری، چهارشنبه در جمع تشکل های دانشجویی استان فارس در شیراز بیان کرد: مشکلات جوانان زیاد است و مهمترین مساله آنها اشتغال است که باید برای آن فکر اساسی کرد.
وی گفت: بدون مطالعه و فراهم آوردن زیرساخت های لازم در دولت نهم، سازمان ملی جوانان با ورزش ادغام شد و این امر موجب شد حوزه جوانان این اداره کل در جذب نیروی انسانی هم با مشکل مواجه شود به گونه ای که این حوزه با پنج نفر فعالیت می کرد و ما ناگزیر شدیم از حوزه ورزش چند نفر را به بخش جوانان اضافه کنیم.
دبیر ستاد جوانان فارس ادامه داد: حل مشکلات جوانان تنها مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیست زیرا بسیاری از نهادهای دولتی، عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند که آنها نیز سهم بسیاری برای حل مشکلات جوانان دارند.
کامیاب کلانتری با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان سازمان هایی را زیر پوشش دارد که مجوز آنها توسط این وزارتخانه صادر شده، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان، رده سنی 15تا 29 سال را تحت پوشش دارد و از سن 29سال به بعد وزارت کشور متولی آنهاست.
وی گفت: اعتبار حوزه جوانان فارس در سال گذشته 6میلیارد ریال بود و این اداره کل این بودجه را بر اساس طرح هایی که سازمان های مردم نهاد زیر پوشش این اداره ارایه کردند، در اختیار آنها قرار داد.
کامیاب کلانتری بیان داشت: اجرای یک ساله ویژه برنامه های پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز از سوی سازمان های مردم نهاد از جمله فعالیت های این نهادهای مردمی در سال 96 بود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس، راه اندازی خانه جوانان در شیراز را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 96 در این کلانشهر برشمرد و اظهار داشت: این خانه بتدریج در تمام شهرستان های فارس راه اندازی خواهد شد و هم اینک خانه جوانان در هفت شهرستان این استان در دست احداث است.
وی گفت: وظیفه این اداره کل تنها ساخت و تجهیز خانه جوانان است اما پس از آماده سازی آن را در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار می دهد و آنها این خانه ها را مدیریت می کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس، همچنین به ساخت کمپ رهبران جوان که از جمله مصوبه های سازمان کنفرانس اسلامی است اشاره کرد و افزود: عملیات ساخت این کمپ بین المللی در بخش همایجان از توابع شهرستان سپیدان آغاز شده و قرار است در سال 98 به بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت: این کمپ بین المللی که حدود 160 میلیارد برای آن هزینه خواهد شد، پس از اتمام در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار می گیرد تا آنها با برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی به توانمندسازی خود کمک کنند.
کامیاب کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای تشکل های دانشجویی گفت: در صورتی که طرحی در پیوند با حوزه ورزش و جوانان دارید می توانید آن را ارایه دهید تا آن را در اختیار ستاد سازمان دهی امور جوانان که ریاست آن بر عهده استاندار فارس است قرار دهیم.
وی افزود: چنین طرح هایی می توانند حتی از تسهیلاتی با سود چهار درصد نیز برخوردار شوند.
مسئولان تشکل های دانشجویی در ادامه این نشست به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند و خواستار همکاری وزارت ورزش و جوانان برای حل آنها شدند.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.