علی عسکر نجفی گفت: طبق تفاهم‌نامه ای با موسسه خیریه نوآوران سلامت فارس، قرار شد با استفاده از امکانات و تجهیزات این موسسه و دیگر خیرین و نهادهای برون سازمانی، خدمات ماندگاری به دانش آموزان عشایر ارائه شود.
وی افزود: براساس این طرح، 11 هزار دانش آموز عشایری از خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی و شنوایی به صورت رایگان بهره مند خواهند شد.
نجفی ادامه داد: هم اکنون مدرسه شهید بهشتی عشایری، محل استقرار اکیپ های پزشکی و درمانی در شهر شیراز است و قرار است با آغاز فصل گشایش مدارس، این اکیپ ها به مناطق مختلف عشایری استان مراجعه کرده و دانش آموزان را مورد ویزیت و معاینه قرار دهند.
به گفته وی، این طرح از مهرماه جاری شتاب بیشتری می گیرد و همکاران توسط کانتینرهای سیار که مجهز به یونیت دندانپزشکی و سایر تجهیزات است، دانش آموزان را از نظر خدمات در سراسر مناطق عشایرنشین تحت پوشش قرار می دهند.
نجفی اضافه کرد: در فاز اول این طرح که در محل دبیرستان عشایری شهید بهشتی برگزار شد، 350 دانش آموز معاینه شدند که اجرای آن بین 500 تا 600 میلیون تومان هزینه دربر داشته است.
این مسئول تعلیم و تربیت عشایر فارس یادآور شد: در سال تحصیلی آینده 11 هزار دانش آموز عشایری در مراکز و شبانه روزی ها به تحصیل مشغول می شوند و هم اکنون در رابطه با جذب نیروی انسانی، توزیع کانکس بین مدارس، ثبت نام پیش دبستانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پروژه مهر در مدارس شبانه روزی فعالیت داریم.
وی در مورد کمبود معلم و مربیان گفت: خوشبختانه برخلاف آموزش و پرورش که با کمبود معلم روبه روست، در زمینه جذب معلم در آموزش و پرورش عشایری با مشکلی مواجه نیستیم.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 956918
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.