روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس، در گزارش روز دوشنبه خود از قول مرتضی رهنما افزود: به دلیل وجود واحدهای تولیدی تاسیس شده با ظرفیت بالا، سرمایه گذاری جدید در بسیاری از زمینه ها در اولویت سازمان های صادر کننده مجوز از جمله صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد کشاورزی نیست.
وی بیان داشت: با توجه به این مساله، این اداره کل شرایط را برای بهره گیری از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی برخوردار از نشان استاندارد برای سرمایه گذاران علاقه مند به فعال سازی خط تولید در اینگونه واحدها فراهم کرده است.
رهنما ادامه داد: واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد می توانند با ارایه درخواست استفاده از ظرفیت خالی و قرارداد استفاده از این ظرفیت با سرمایه گذار جدید و همچنین اسناد مربوط به ثبت برند (نشان)مورد نظر سرمایه گذار جدید، ظرف یک روز مجوز تولید کالا با برند سرمایه گذار جدید را از این اداره کل دریافت کنند.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: هم اینک تعداد زیادی واحد تولیدی در زمینه های مختلف از جمله آب معدنی، نوشیدنی ها و عرقیات، ماکارونی، ایزوگام، فرآورده های گوشتی، صنایع کنسرو و بسته بندی مواد غذایی در این استان دارای خط تولید مناسب و مجوز استاندارد هستند که می توانند از این راهکار برای استفاده از تمام ظرفیت های بالقوه خود بهره گیرند.
رهنما افزود: واحد تولید رب گوجه فرنگی، بسته بندی حبوبات، قند و شکر، کیک، کلوچه و بیسکویت، سیمان سفید و خاکستری و کاشی و سرامیک از دیگر واحدهای تولیدی این استان هستند که می توانند از این شرایط برای تکمیل ظرفیت تولید خود استفاده کنند.
او بیان کرد: استفاده از این راهکار افزون بر ایجاد اشتغال جدید، رونق و سودآوری واحدهای تولیدی موجود، این امکان را به علاقه مندان به سرمایه گذاری می دهد که در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را با برند خود تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.
به گفته مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس، تا کنون برای بیش از یک هزار واحد تولیدی این استان پروانه کاربرد نشان استاندارد صادر شده و این واحدها تولیدات خود را با نظارت استاندارد به مراکز مورد نظر عرضه می کنند.
در این گزارش به مبدا زمانی صدور این تعداد پروانه کاربرد نشان استاندارد در فارس اشاره ای نشده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.