رئیس هیات کاراته فارس دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: نوید محمدی، در رقابت های انتخابی سهمیه المپیک که در شهر اوماگ کرواسی برگزار شد در وزن به اضافه 68 کیلوگرم در دیدار نهایی با حریف مغربی خود به تساوی سه بر سه دست یافت.
احمد مبارکی اظهار داشت: براساس قانون سنشو مبنی بر دریافت نخستین امتیاز که توسط ورزشکار مغربی کسب شده بود، نوید محمدی به مدال نقره بسنده کرد و سهمیه المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد.
وی گفت: با پایان یافتن مسابقات انتخابی کاراته که در شهر اوماگ کرواسی، برگزار شد تکلیف 42 کاراته کا از کشورهای مختلف مشخص شد که سهم کاراته ایران در این رقابت ها 2 سهمیه در بخش پسران و 2 سهمیه در بخش دختران بود.
فاطمه خنکدار، علیرضا فرجی، نوید محمدی و مبینا حیدری چهار ورزشکار ایرانی در رشته کاراته هستند که سهمیه المپیک را کسب کردند.
سومین دوره رقابت های المپیک جوانان با حضور چهار هزار ورزشکار از 206 کشور جهان مهر ماه 97 در شهر بوینس آیرس آغاز می شود.
نخستین دوره بازی های المپیک جوانان سال2010 و با حضور نمایندگان 86 کشور و به میزبانی سنگاپور برگزار شده بود که کاروان ایران هم با 52 سهمیه در 13 رشته و با کسب 5 مدال (2 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز) در جایگاه بیست و ششم ایستاد.
ایران در دومین دوره این بازی ها که در شهر نانجینگ چین برگزار شد با کسب سه نشان طلا و سه برنز و 2 پله صعود در جایگاه بیست و چهارم ایستاد.
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.