به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس عبدالعزیز کریمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:مصرف سال گذشته در استان فارس نسبت به سال قبل از آن با 8.5 درصد افزایش روبه رو بود، امسال نیز ما خود را برای افزایش مصرف تا 5 درصد بیشتر آماده کرده ایم.
وی با اشاره به افزایش 160 مگاوات تولید برق در نیروگاه جهرم که امسال به شبکه پیوست گفت: معادل همین مقدار استان فارس امسال کمبود برق دارد که امید است با صرفه جویی هایی که اعمال می شود بتوانیم از نقطه اوج مصرف عبور کنیم.
کریمی با بیان اینکه موضوع تعادل بین تولید و مصرف، اصل مهم در برق است گفت: سال‌های قبل هم این دغدغه وجود داشته که اگر مصرف کننده رعایت نکند و تعادل بر هم بخورد، تامین برق با مشکل مواجه خواهد بود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد: شرایط امسال به دلیل کاهش میزان تولید برق‌ در نیروگاه‌های برق ‌آبی با مشکلاتی مواجه است، حدود 16 الی 17 درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های برق‌ آبی تامین می‌شود،به دلیل کمبود شدید بارش‌ها و افت سطح آب پشت سدها، در این حوزه شاهد کاهش تولید برق هستیم.
این مقام مسئول ادامه داد: عمده این مشکل در خوزستان وجود دارد، استان فارس سهم چندانی در تولید انرژی برق آبی ندارد و تنها نیروگاه برق آبی آن در سد ملا صدرا تولید زیادی ندارد، تولید برق نیروگاه‌های برق ‌آبی سال گذشته 9500 مگاوات بود که این میزان به 4500 مگاوات کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: تعدادی نیروگاه حرارتی به میزان 2 هزارمگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده که 160 مگاوات آن در استان فارس است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.