رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان فارس دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این اردو هم اینک با حضور 21 بازیکن زیر نظر آذر همایون پور در کمپ تیم ملی جانبازان و معلولان در تهران در حال برگزاری است و تا هفدهم تیر ماه ادامه دارد.
مختار نورافشان افزود: ناهید کرمی، ندا فراستی، سمیه کهزادپور، سارا روستا و زهرا طحانی ورزشکاران دعوت شده از استان فارس در این اردو هستند که فارس بیشترین سهمیه در بین بازیکنان دعوت شده دارد.
وی اضافه کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران تا آغاز بازیهای پارا آسیایی 6 مرحله اردو برگزار خواهد کرد و در نهایت ترکیب تیم ملی مشخص خواهد شد.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران خود را برای سومین دوره بازی های پاراآسیایی که از یازدهم لغایت بیست و یکم مهر 97 در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود، آماده می کند.
کاروان ورزشی جانبازان و معلولان ایران قرار است در رشته های دو و میدانی، پینگ پنگ، تیراندازی، تیرو کمان، شنا، والیبال نشسته، دوچرخه سواری، بسکتبال با ویلچر، بوچیا و بدمینتون در بخش بانوان و آقایان در رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا شرکت کند.
بوچیا (boccia) نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی‌- حرکتی است و شیوه کلی بازی چنین است که یکی از گروه‌ها توپ سفید را به نقطه دلخواه و با شرایط مساعد خود پرتاب و سپس توپ رنگی خود را هر چه نزدیک‌ تر به سمت توپ سفید (جک) پرتاب می‌کند.وقتی نوبت بازیکن مقابل رسید او نیز باید سعی کند که توپ رنگی خود را خیلی نزدیک‌ تر از توپ‌های بازیکن مقابل پرتاب کند، در غیر این صورت توپ‌های بیشتری را از دست خواهد داد و در نهایت امتیاز کمتری کسب می‌کند.
ورزشکاران جانباز و معلول ایران در دومین دوره این بازی ها که در سال 2014 در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد با 37 طلا، 54 نقره و 31 برنز به مقام سوم آسیا دست یافتند.
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.