دکتر عبدالخالق کشاورزی یکشننبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:به طور میانگین ماهیانه 210 هزار نفر به بیمارستان‌ های استان فارس مراجعه می‌کنند که 30 هزار نفر از آنها نیاز به بستری دارند و این حجم مراجعات به ویژه در زمان بروز مسایل خاص و حوادث می تواند بیمارستان ها را دچار مشکل سازد.
وی با بیان اینکه تعداد تخت‌ بخش‌های داخلی برخی از بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان های شیراز جوابگوی تعداد بیماران این بخش ها نیست،اضافه کرد: در حال حاضر پنج هزار و 800 تخت بیمارستانی دولتی و دانشگاهی در شیراز فعال است که جوابگوی بخش‌های داخلی به ویژه در بخش اعصاب و روان نیست و شمار این تخت ها باید افزایش یابد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: وضعیت انبوه مراجعات مردم در درمانگاه فوق تخصصی شهید مطهری شیراز بیش از سایر درمانگاه ها و بیمارستان هاست و ماهانه 120 هزار بیمار به این مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی مراجعه می‌کنند.
کشاورزی اضافه کرد :راه‌اندازی و افزایش تخت‌های بخش اعصاب و روان بیمارستان در شهرستان‌های مرودشت، استهبان، اقلید و کازرون دنبال می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی بیمارستان های کوچک با ظرفیت 10 تخت در برخی از مناطق استان فارس گفت: وزارت بهداشت راه اندازی این بیمارستان ها را در دوره های گذشته آغاز کرده اما اکنون اجازه ساخت بیمارستان با کمتر از 32 تخت داده نمی شود و همان بیمارستان های 10 تخت خوابی هم توسعه می یابد.
وی گفت: هدف از ساخت بیمارستان‌های کوچک جلوگیری از سرازیر شدن بیماران نیازمند دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان‌های بزرگ بوده است، این طرح با افتتاح چند بیمارستان در شهرستان های فارس در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان فارس دنبال شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.