به گزارش ایرنا علی بهادر، شنبه در گفت و گو با با خبرنگاران افزود: با احتساب این 114 تخت، هم اینک تعداد تخت‌های بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هشت هزار و 162تخت رسیده است.
وی بیان داشت: از مجموع این تعداد تخت بیمارستانی، یک هزار و 54 تخت خصوصی، 611 تخت مربوط به بیمارستان‌های سایر نهادها و ارگان‌های دولتی و 593 تخت متعلق به بیمارستان های خیریه است.
بهادر گفت: هم‌ اکنون به ازای هر یک هزار نفر، یک و 9دهم تخت بیمارستانی در استان فارس و در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد و این در حالی است که مقدار این شاخص در کشور یک و 6دهم است و در این زمینه از وضعیت کنونی کشور در جایگاه بالاتری قرار گرفته ایم.
بهادر ادامه داد: بر اساس آمارها در زمینه تخت‌های ویژه بیمارستانی در پنج سال گذشته به طور متوسط سالانه هفت و چهاردهم درصد تخت در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه شده است که امیدواریم با حمایت هر چه بیشتر نیکوکاران حوزه سلامت بتوانیم این تعداد تخت را متناسب با نیاز جامعه افزایش دهیم.
او، هزینه راه اندازی هر تخت بیمارستانی را حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: توسعه تخت‌های جدید بیمارستانی با همیاری و مشارکت نیکوکاران، محقق می شود که این امر در استان فارس، در حال انجام است و نیک اندیشان عرصه سلامت فارس توانسته‌اند تا کنون 600 تخت بیمارستانی را در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با حمایت نیک اندیشان عرصه سلامت و مسئولان استانی، سالانه بین سه تا چهار درصد، آمار تخت های بیمارستانی این دانشگاه افزایش می یابد.
بهادر افزود: مقرر شده که 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی از سوی خیران فارس برای بیمارستان های این استان تهیه شود و می کوشیم تا در آینده نزدیک تعدادی از این تخت ها را به بهره برداری برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موقعیت بهداشتی و درمانی استان فارس و شیراز، این استان را قطب خدمات بهداشتی، درمانی در مناطق جنوب و حتی مرکزی کشور معرفی کرده و فارس در امر دستیابی به خدمات فوق تخصصی نیز سرآمد است.
بهادر، دستاورد دولت در حوزه سلامت را قابل توجه توصیف کرد و اظهار داشت: دولت دهم و یازدهم تا کنون در این حوزه گام‌های موثری برداشته که مهم‌ترین آنها کاهش هزینه‌های مردم در امر سلامت است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.