دکتر سعید محمودی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:ما مدل های توسعه را معمولا از مجری می گیریم و آن را ارزیابی و سطح سنجی می کنیم، این بررسی ها در باره احتمال ایجاد آلودگی توسط پالایشگاه شیراز بررسی شده است وهمه کارشناسان محیط زیست به این نتیجه نرسیدند که طرح توسعه پالایشگاه شیراز ایجاد آلودگی می کند، بنا بر این نگرانی از نظر ایجاد آلودگی هوا با اجرای طرح توسعه نداریم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: تامین آب در اجرای طرح توسعه یک نگرانی بزرگ است که اکنون با پیشنهاد استفاده از پساب شهر صدرا این موارد بررسی می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:برداشت آب از دشت ممنوعه زرقان برای توسعه پالایشگاه شیراز برای ما هم قابل قبول نیست اما در یک پیشنهاد جدید وزارت نیرو تعهد کرده است که آب مورد نیاز طرح توسعه را از منابعی غیر از منابع دشت زرقان و آبهای زیرزمینی تامین کند.
محمودی ادامه داد:اگراین تعهد عملی شود مشکلی در طرح توسعه پالایشگاه نیست ، ضمن آنکه مراحل برچیده شدن پالایشگاه قدیم شیراز نیز دیده شده است و با احداث پالایشگاه جدید در برنامه زمان بندی پالایشگاه قدیم برچیده خواهد شد.
موضوع توسعه پالایشگاه شیراز از سالها قبل مطرح بوده و موافقان و مخالفانی دارد ، باقی ماندن و توسعه پالایشگاه از یک سو و انتقاد فعالان محیط زیست و شهروندان شهر زرقان برای توقف توسعه آن مباحثی است که همواره مورد چانه زنی قرار گرفته است.
پیشتر از این سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده بود: ظرفیت قابل‌ تحمل محیط‌ زیست در محدوده دشت زرقان به دلیل تأثیرگذاری شدید صنایع و واحدهای در حال فعالیت و پالایشگاه شیراز به نحو قابل ‌ملاحظه‌ای دچار محدودیت شده، تأکید این سازمان پس از بررسی‌‌های کارشناسی، مکان‌ یابی و تهیه گزارش ارزیابی زیست‌ محیطی پروژه در خارج از محدوده پارک ملی بمو است.
پالایشگاه شیراز در مجاورت پارک ملی بموی شیراز و در فاصله 20 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.