به گزارش دریافتی روز جمعه از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، این کارت شناسایی در آیینی با حضور سازمان های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی به استاندار فارس اهدا شد.
استاندار فارس در سخنانی پس از دریافت کارت همیار طبیعت با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی است، گفت: متولیان منابع طبیعی باید زمینه مشارکت و همکاری بیشتر مردم را در نگهداشت این ثروت ملی فراهم آورند.
تبادار سازمان های مردم نهاد را سرمایه های بسیار خوبی برای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست دانست و گفت: این ادارات باید با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت برجسته این سمن ها حداکثر استفاده را داشته باشند.
استاندار فارس با بیان این که 12.27 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی معادل 7.5 درصد عرصه های طبیعی کشور در استان فارس وجود دارد، گفت: باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که قبل از آن که بخواهیم عرصه جدید جنگلی را به وجود آوریم حفاظت و صیانت از عرصه درختان موجود را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که این سرمایه ها تنها مربوط به ما نبوده بلکه متعلق به گذشته، حال و آینده است.
تبادار همچنین به خشکسالی های اخیر کشور به ویژه استان فارس اشاره کرد و افزود: مدیرت منابع آب با جزیره ای عمل کردن محقق نمی شود.
وی ادامه داد: هم اینک آب به عنوان مهم ترین مساله کشور است و مدیریت منابع آب تنها متکی به سازمان آب نیست بلکه همت همگانی را طلب می کند و باید سندی راهبردی برای مدیریت آب در استان فارس تدوین شود و همگی نسبت به اجرای آن مقید و مکلف باشیم.
استاندار فارس گفت: جهاد کشاورزی باید با تغییر نگرش در نوع کاشت، جایگزینی گیاهان کم آب بر به جای محصولات آب بر و توسعه گلخانه ها زمینه را برای مدیریت صحیح منابع آب و ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی فراهم کند.
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با هدف استفاده از نیروهای مردمی در حفظ، احیا و توسعه منابع‌ طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، افراد علاقه مند و دوستداران منابع‌ طبیعی را به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع‌ طبیعی کشور، در طرح همیاران طبیعت سازماندهی می‌ کند تا به عنوان همیار طبیعت بطور افتخاری فعالیت کنند.
همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می‌شود که به صورت انفرادی و گروهی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را در پیشبرد اهداف «ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیا و توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی» یاری کنند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.