به گزارش ایرنا، روح الله منوچهری روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امر کتاب و کتابخوانی از دیرباز در توصیه همه بزرگان علمی و دینی ما بوده است و وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی ترویج امر خواندن است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: این موضوع هم اکنون در اولویت کاری حدود 230 کتابخانه عمومی فعال در استان است.
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی امسال هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در دست اجرا دارد، ابراز داشت: برنامه های اجرایی این جشنواره از خرداد ماه آغاز شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس عنوان کرد : از میان 730 اثر برگزیده در حوزه سیره رضوی هفت عنوان کتاب برای همه گروه های سنی اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انتخاب شده است.
منوچهری هدف از برگزاری این جشنواره کتابخوانی را آشنایی مردم با سبک و سیره ائمه اطهار خواند و اظهار داشت : کتابهای جشنواره به صورت کتاب، فایل صوتی و پی دی اف در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد؛ همچنین افرادی که به صورت آنلاین در این جشنواره شرکت کنند، به دلیل توجه به امر صرفه جویی در کاغذ، با پاسخ به 18 سوال از 20 پرسش در قرعه کشی شرکت داده می شوند.
منوچهری با اشاره به اینکه استان فارس پارسال با مشارکت 38 هزار و 500 نفر رتبه دوم کشور را از نظر شمار شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی به دست آورد گفت: پارسال 313 نفر جایزه یک میلیون ریالی و به هشت خانوار از 500 تا 1500 هدیه اهدا شد و امسال نیز جوایز ارزنده ای برای شرکت کنندگان درنظر گرفته شده است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.