به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس عطا الله زمانی پنجشنبه در نشست هماهنگی ایجاد میز خدمت در بنیاد مسکن فارس با اشاره به بخشنامه اخیر رییس جمهوری در این زمینه، اظهار داشت:میز خدمت حضوری در بنیاد مسکن استان فارس راه اندازی شده است که تا مهر ماه امسال هم حالت الکترونیک آن ایجاد می شود.
وی ادامه داد:میز خدمت یک تکلیف برای همه دستگاه هاست و پاسخگویی صریح می طلبد، پاسکاری ارباب رجوع و ایجاد نارضایتی پذیرفته نیست.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : کاری که قرار است در حداقل زمان انجام شود نباید در یک فرایند طولانی انجام شود، است ،افرادی ممکن است امکان مراجعه حضوری به دستگاه ها نداشته باشند، افرادی که از شهرستان می آیند و مشکلاتی دارند باید بتوانند به صورت الکترونیک مسایل خود را مطرح کنند.
زمانی بابیان اینکه بسیاری از کارها در مراکز شهرستان ها قابل حل است گفت: این مشکلات در همان محل شهرستان باید پیگیری و رسیدگی شود. حس مسئولیت پذیری با ایجاد میز خدمت باید در همه افزایش یابد و از پاسکاری ارباب رجوع جلوگیری شود.
این مقام مسئول افزود: قانون در رسیدگی به کار ارباب رجوع فرایند کار را مشخص کرده است، باید برای جواب مثبت دادن به مردم تلاش کنیم، بسیاری از مردم با برخورد بد ناراحت می شوند نه با انجام نشدن کارشان ، برخورد تند و خشن و بد با ارباب رجوع باعث می شود که آنها خاطره خوبی از سازمان نداشته باشند بنابر این تکریم ارباب رجوع و شیوه برخورد به گونه ای باشد که رضایت آنان را جلب کند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت : مدیران و کارشناسان باید خود را جای ارباب رجوع بگذارند و مسایل و مشکلات این افراد را درک کنند،هیچگاه کسی دیگری را به خاطر کمک به مردم مورد بازخواست قرار نمی دهد ، این موارد اگر در چارچوب قانون باشد و منافع شخصی در آن نباشد از نظر همه پذیرفته است ، بنا بر این تسهیل گری در حل مشکلات مردم باید در اولویت باشد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت:براساس بخشنامه اخیر رییس جمهوری در زمینه ایجاد میزخدمت در دستگاه ها و ادارات، از اول تیرماه سال 1397 ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع است و نقض مقررات محسوب می شود.
زمانی اضافه کرد : دستگاه های اجرایی مکلف هستند تنها از طریق میز خدمت (حضوری یا الکترونیکی) که در طبقه اول یا در دسترس ترین مکان با مراجعین قرار دارد، ارباب رجوع را پذیرش کنند و حتی المقدور در همان مکان از طریق فرایندهای تجمیع شده در میز خدمت، درخواست های مراجعان پذیرش و خدمات لازم به آنها ارائه شود.
وی گفت:متصدیان میز خدمت باید توجه کنند هنگام پذیرش از کامل بودن مدارک و مستندات ارائه شده توسط ارباب رجوع در محل میز خدمت، اطمینان حاصل کنند و هرگونه نقص در درخواست، مدارک یا مستندات مربوط را صرفاً در هنگام پذیرش، به اطلاع ارباب رجوع برسانند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.