به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز قلب و توسعه خدمات اورژانس هوایی در شهرستان آباده از توابع استان فارس، با بیان اینکه تلاش دولت برای توزیع خدمات در تمام مناطق کشور قابل توجه است، افزود: دسترسی به خدمات گسترده سلامت از اهداف بسته های خدمات طرح تحول سلامت و از شاخص های عدالت در این حوزه است.
وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، مسیر عدالت در سلامت را هموار کرد، گفت: با اجرای این طرح، روستاهایی که فاقد پزشک بودند در حال حاضر دارای پزشک هستند و در مناطق محروم، اقلام دارویی، واکسن و مکمل‌های دارویی در اختیار مادران و نوزادان تازه متولد شده قرار می گیرد.
وزیر بهداشت با تشریح دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: با اجرای این طرح افزون بر گسترش خدمات بیمه، پرداخت از جیب مردم به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، تقلیل یافته و این کاهش پرداختی در بیمارستان‌های دولتی چشمگیرتر است.
هاشمی با بیان اینکه هنوز با عدالت کامل در حوزه سلامت فاصله داریم، بیان کرد: اگر چه در زمینه تامین تخت‌های بیمارستانی، جذب پرستار و نیروی انسانی کارهای فراوانی انجام شده اما همچنان کمبودهای زیادی در این حوزه وجود دارد.
وزیر بهداشت ادامه داد: ما در مسیری حرکت می‌کنیم که به عدالت نزدیک‌تر است و اگر این روند ادامه یابد امیدواریم که در همه جای ایران، مردم به خدمات سلامت به طور عادلانه دسترسی داشته باشند و چنانچه دچار بیماری شدند به طور کامل توسط سازمان های بیمه گر‌ و خدمات سلامت حمایت شوند.
هاشمی همچنین گفت: با پاسداشت تلاش های افرادی که برای مردم خدمت می کنند، این امر در میان اعضای جامعه ترویج می یابد، ترویج حس مشارکت و نوعدوستی از آموزه های دین مبین اسلام است و همه ما باید با پیروی از این آموزه ها برای حل مشکلات پیش رو تلاش کنیم.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهسازی و نوسازی تمام مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان آباده، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، خدمات مرکز قلب این شهرستان، توسعه یابد و بتواند به سایر نقاط کشور نیز خدمات رسانی کند.
هاشمی، همچنین در مورد اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در آباده اظهار داشت: در این شهرستان شاهد رضایتمندی مردم از ارایه خدمات سلامت هستیم و برای تحقق کامل فرآیندهای درمانی در حال اجرا، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم و به همین سبب از نیکوکاران دعوت می شود تا در این زمینه در کنار مجموعه وزارت بهداشت، بیش از پیش مشارکت و همکاری داشته باشند.
کامران مهدوی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده نیز در این آیین گفت: از سال 91 تاکنون، 500 میلیارد ریال
برای توسعه خدمات سلامت و ساخت و سازهای بهداشتی درمانی در این شهرستان هزینه شده است که عمده این اعتبار، دستاورد طرح تحول نظام سلامت بوده است.
در این آیین، مرکز قلب آباده که در زمینی به مساحت سه هزار و 640مترمربع و با اعتباری بیش از شش و نیم میلیارد ریال ساخته شده به بهره برداری رسید.
برای این مرکز، خدمات تشخیص، مراقبت و بستری بیماران قلبی عروقی، اکوکاردیوگرافی، اورژانس قلب و تست ورزش پیش بینی شده است.
در ادامه سفر وزیر بهداشت به شهرستان آباده، باند فرود بالگرد اورژانس هوایی این شهرستان که در زمینی به مساحت 590 متر مربع با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال احداث شده با حضور وی به بهره برداری رسید.
به کمک این خدمت جدید، انتقال بیماران اورژانسی به بیمارستان‌های مرکز استان، در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سفری 2 روزه به استان فارس، صبح امروز (پنجشنبه) وارد شیراز شد. در نخستین روز از سفر وی به این استان و با حضور او، بیمارستان 10 تختخوابی کامفیروز مرودشت به بهره برداری رسید و
عملیات اجرایی احداث بیمارستان 300 تختخوابی سید الشهداء (ع) شهرستان اقلید نیز آغاز شد.
بهره برداری از بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) کوار و مرکز جامع سرطان در استان فارس از دیگر برنامه هایی است که برای سفر وزیر بهداشت به این استان پیش بینی شده است.
113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.