به گزارش خبرنگار ایرنا ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار امیدواری کرد که این بیمارستان که برای ساخت آن ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است به زودی به مجموعه خدمات سلامت در اقلید افزوده شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز مبلغی را نیکوکاران برای ساخت این بیمارستان جمع‌ آوری کرده اند گفت:خیرین در همه عرصه های جامعه به ویژه عرصه سلامت پیشتاز بوده اند و امید است مشارکت و همراهی خیرین در حوزه سلامت تداوم داشته باشد.
دکترحسن قاضی زاده هاشمی افزود:درشرایط موجود،همه باید درمسیر دستیابی به اولویت ها که شامل تامین غذای مناسب، سلامت و اشتغال در جامعه است، در کنار یکدیگر باشیم و دراین مسیر گام برداریم.
وی با تاکید بر توجه به مشکلات مردم گفت: دولت در سالهای اخیر خدمات قابل توجهی در حوزه سلامت و سایر حوزه ها داشته است، مردم در سختی ها با دولت همراهی می کنند و ما نیز برای حل مشکلات مردم و شتاب بخشی به خدمات در حوزه سلامت از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:اقدامات ارزشمند زیادی در طول 4 دهه گذشته در حوزه بهداشت و سلامت انجام شده است، حوزه سلامت یک عرصه بین نسلی است و باید در نسل های مختلف این حوزه منشاء خدمات باشد.
وی اضافه کرد: برنامه وزارت بهداشت تامین خدمات مورد نیاز مردم در این حوزه با اجرای طرح تحول سلامت و مدیریت منابع و مصارف برای جلوگیری از هدر رفت منابع است که نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه ها و همراهی مردم هستیم.
وزیر بهداشت همراهی و مشارکت مردم در اجرای برنامه ها و اهداف حوزه سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عدم پایداری منابع یکی از بزرگترین چالش های حوزه سلامت است، بخشی از بودجه و اعتبارات ما از بودجه عمومی تامین می‌شود و در تخصیص این اعتبارات گاه اولویت‌ها ممکن است در مقاطع مختلف زمانی تغییر کند از این رو همراهی و مشارکت مردم در تامین منابع بسیار مهم و تعیین کننده است.
سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شهرستان اقلید از جمله مناطقی است که پذیرای شمار زیادی از عشایر منطقه در فصول مختلف است، این شهرستان با جمعیتی حدود ۱۴۰هزار نفر نیازهایی قابل توجه در حوزه سلامت دارد.
این نماینده مجلس افزود: قرار داشتن اقلید در مسیر کوچ عشایر و پذیرایی این شهرستان از عشایر کوچ رو و توجه به خدماتی که این مردم و عشایر باید در حوزه سلامت دریافت کنند می طلبد که ضریب ارائه خدمات دراین شهرستان افزایش یابد.
افضلی با تقدیر از مشارکت نیکوکاران برای احداث این بیمارستان گفت: برای ساخت بیمارستان 300 تخت خوابی حضرت سیدالشهداء(ع) اقلید به عنوان بیمارستان دوم این شهرستان، مبلغ یک و نیم میلیارد تومان، با همت نیک اندیشان عرصه سلامت به صورت کمک جمع آوری شده است.
بیمارستان دوم شهرستان اقلید، با پیش بینی 300 تخت ‌خواب، در زمینی به مساحت ۸۵هزار مترمربع، ساخته می شود.
بیمارستان اول شهرستان اقلید، در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را با ۳۰ تخت خواب آغاز کرد و در سال ۶۸ ، به ۷۰ تخت‌خواب ارتقا یافت.
این بیمارستان اکنون 196 تخت بیمارستانی دارد و در حوزه ها ی تخصصی و عمومی به بیماران و مراجعان خدمات می دهد.
در این شهرستان علاوه بر بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)، در سه مرکز ۱۰ تخت خوابی جامع سلامت شهری روستایی، هشت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۳۳ خانه بهداشت و پایگاه سلامت، چهار پایگاه اورژانس فعال، مرکز پیام ۱۱۵، سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری، یک مرکز آموزش بهورزی و سه پایگاه سلامت شهری، ارائه خدمات سلامت صورت می گیرد.
شهرستان اقلید با جمعیت تقریبی ۱۴۰ هزار نفر در فاصله 267 کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.