به گزارش ایرنا حیدر اسکندر پور، چهارشنبه در حاشیه بازدید از تقاطع غیر همسطح امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به کاهش زیاد درآمدهای شهرداری شیراز این نهاد دیگر ظرفیت اخذ تسهیلات جدید برای تکمیل طرح های عمرانی را ندارد.
وی گفت: در دوره های قبلی، مدیریت شهرداری شیراز900 میلیارد تومان از بانک شهر وام دریافت کرده که اکنون این مبلغ با احتساب سود آن به یک هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.
اسکندرپور، به انعقاد قرارداد شهرداری شیراز با مدیر عامل بانک شهر اشاره و بیان کرد: براساس توافقی که روز پنجم تیرماه 97 انجام شد، شرکت های وابسته به بانک شهر در پروژه های شهرداری شیراز مشارکت و سرمایه گذاری می کنند که با این اقدام، شهرداری دیگر ناگزیر به اخذ وام جدید برای اجرای طرح های اقتصادی در این شهر نیست.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا با استفاده از تراموا، ترافیک نقاط مرکزی شهر را روان می سازند، اظهار داشت: با شهردار درسدن آلمان و شهردار پراگ مذاکراتی برای کمک به انتقال دانش ساخت تراموا در نقاط مرکزی شیراز انجام شده که اجرای این طرح نیز توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک شهر اجرا خواهد شد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، پروژه تقاطع غیر همسطح امیرکبیر- مطهری را یکی از فنی ترین و دشوار ترین طرح های در حال احداث شهر شیراز دانست و گفت: این پروژه سه سطحی هم اینک 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اسکندرپور ادامه داد: این پروژه سه و نیم کیلومتر عرشه و پنج کیلومتر جاده در حال ساخت دارد و پیش بینی می شود این طرح با اجرای یک برنامه فشرده با انجام نورپردازی و فضای سبز در دهه فجر 97 به صورت کامل به بهره برداری برسد.
او بیان داشت: بر اساس پیش بینی های قبلی، تقاطع سه سطحی امیرکبیر برای احداث کامل به حدود 700 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز احتمال افزایش حدود 100 میلیارد ریالی هزینه ها نیز وجود دارد.
شهردار شیراز گفت: تا پایان سال 98 تمام طرح های عمرانی بزرگ مقیاسی که از گذشته در شیراز شروع شده به اتمام خواهد رسید و طرح های جدیدی به موازات اجرای پروژه های قبلی در این شهر کلید خواهد خورد.
وی در مورد تکمیل پروژه کوهسار مهدی، اظهار داشت: تکمیل این طرح به زمانی کمتر از 6 ماه نیاز دارد اما این پروژه هزینه بسیار سنگینی معادل 120 میلیارد تومان برای تملک املاک در مسیر نیاز دارد و این امر تکمیل این طرح را با کندی مواجه کرده است.
شهردار شیراز افزود: متاسفانه منابع درآمدی این نهاد بسیار کاهش یافته و نوسانات اخیر دلار و سکه نیز اولین زیان ها را به بدنه شهرداری وارد کرده و سرمایه ها را به سمت این بازارها سوق داده است.
اسکندرپور اضافه کرد: افزایش نرخ دلار تاثیر زیادی بر طرح های شهرداری شیراز گذاشته به عنوان مثال برای خرید آهن آلات تقاطع سه سطحی امیرکبیر، اعتباری معادل یک و نیم میلیارد تومان پیش بینی شده که اکنون این رقم به حدود شش و نیم میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.