به گزارش ایرنا سولماز دهقانی، سه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های آموزشی ویژه گردشگری ورزشی در شیراز در گفت و گو با خبرنگاران، ورزش و گردشگری را 2 مقوله مهم برای رونق نشاط در جامعه دانست و اظهار داشت: گردشگری ورزشی، عنوان جذابی است که باید مروج ورزش‌های سنتی و آیینی هر منطقه‌ای باشد و بی شک این نوع ورزش هابرای هر شهر ظرفیتی عظیم برای جذب گردشگر به شمار می آید.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز افزود: فعالان بخش ورزشی می‌توانند سفیران گردشگری برای جذب گردشگران و رونق این صنعت باشند.
دهقانی، همچنین به ایجاد پارک هیجان در شیراز اشاره و اظهار کرد: مطالعات احداث این پارک که ویژه بازی های هیجان انگیز است آغاز شده و به زودی این طرح به شورای شهر ارایه می‌شود.

** خلاء راهنمایان گردشگری ورزشی در فارس احساس می‌شود
دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این بازدید به خبرنگاران گفت: گردشگری ورزشی بهترین وجه توسعه ورزش‌های همگانی است.
سیروس پاک فطرت، با بیان اینکه گردشگری ورزشی سهم زیادی در نشاط و سلامت جامعه دارد، بیان داشت: پرورش راهنمایان گردشگری ورزشی یک خلاء جدی در استان فارس و کشور به شمار می رود اما با برگزاری اینگونه دوره‌های آموزشی می توان این کمبودها را جبران و اشتغال ایجاد کرد.
وی افزود: حوزه انرژی، خودروسازی و گردشگری، سه صنعت پیشران توسعه در هر کشوری است و سرمایه‌گذاری در آنها منجر به رونق اقتصادی کشورها خواهد شد.
وی که ریاست هیات ورزش‌های همگانی استان فارس را هم بر عهده دارد، بیان داشت: گردشگری، صنعتی سبز و عاری از تولید آلایندهاست که می‌تواند حلقه‌های متعددی از زنجیره اقتصادی نظیر هتل و اقامتگاه‌ها، حمل و نقل، صنعت غذا و دیگر امور وابسته را رونق بخشد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.