روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس در گزارش سه شنبه خود با بیان این مطلب از قول مدیر کل تامین اجتماعی فارس، اظهار داشت: کارفرمایانی که جرائم بیمه ای آنها مربوط به قبل از ٩٥/١٢/٢٩ است و هم اکنون نیز رابطه بیمه پردازی آنها با سازمان تامین اجتماعی برقرار است، مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب هستند.
عبدالکریم نباتی، در باره شرایط برخورداری از این طرح گفت: قانون بخشودگی جرایم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند.
وی افزود: در همین راستا سازمان تامین اجتماعی برای کمک به رونق فضای کسب و کار و تولید ملی این قانون را به اجرا گذاشته که خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه از مهمترین شروط استفاده از مزایای طرح است و کارگاه های تعطیل شده، ورشکسته و غیر فعال، مشمول این قانون نیستند.
نباتی بیان داشت: کارفرمایان بدهکاری که در دوره اجرای بخشنامه های قبلی، با وجود ارایه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود خودداری کرده اند، می توانند در صورت ارایه درخواست مجدد با رعایت ضوابط مربوط، مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی شوند.
وی ادامه داد: بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب شامل کارفرمایان کارگاههای معدنی، تولیدی، خدماتی، صنعتی، اشخاص حقیقی و حقوقی است و تمام شعب این سازمان در کشور آماده پاسخگویی به کارفرمایان در خصوص این قانون هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس بیان کرد: کارفرمایان باید برای برخورداری از مزایای این قانون، پیش از پایان مهلت تعیین شده برای تعیین تکلیف بدهی خود به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.
او گفت: کارکنان واحدهای درآمد شعب تامین اجتماعی فارس نیز تا ساعت ٢٠روز دهم تیرماه آماده دریافت و ثبت درخواست های کارفرمایان مشمول این طرح هستند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.