شهردار صدرا در این بازدید با تقدیر از فعالیت های روزنامه «خبرجنوب» در عرصه اطلاع رسانی،‌ گفت: فعالیت های موسسه نشریات بین المللی «خبر» و نوع مدیریت موفق این مجموعه، مصداق واقعی سپردن کار به افراد کاردان است و روزنامه «خبرجنوب» می تواند در انعکاس مشکلات شهر صدرا به مسئولان تا رفع این مشکلات تاثیر بسزایی داشته باشد.
عباس ملک زاده اظهار داشت: شهر صدرا با توجه به حضور اقوام و گروه های مختلف از سراسر کشور، مانند یک ایران کوچک است و از همه نقاط به ویژه جنوب کشور در این شهر ساکن هستند و از نظر جمعیتی، صدرا دومین شهر پرجمعیت استان است و در افق 10 سال آینده، شهر صدرا 460 تا 500 هزار نفر جمعیت را باید در خود جای دهد
وی با اشاره به توجه مدیریت شهر صدرا به ایجاد راه های جدید دسترسی به عنوان یکی از راهکارهای اثرگذار در حل مشکلات این شهر، گفت: با توجه به اهمیت راه های دسترسی در توسعه و رونق شهر صدرا، بحث ایجاد راه های جدید در دستور کار ما قرار گرفته که در این زمینه اواخر هفته جاری کلنگ ساخت جاده صدرا به باجگاه و اتصال صدرا به محور شیراز- اصفهان به زمین زده می شود و ظرف 5 تا 6 ماه این مسیر گشایش خواهد یافت و در کنار آن تا هفته دولت نیز شاهد افتتاح پروژه تعریض جاده صدرا به دوکوهک که هم اکنون در حال انجام است، خواهیم بود.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که به زودی در صدرا به اجرا در می آید، ساخت اولین تقاطع این شهر در میدان امام رضا(ع) است که با توجه به اجرای پروژه تعریض مسیر دوکوهک به صدرا و شلوغی این مسیر بسیار حائز اهمیت خواهد بود و در کنار آن در آینده نزدیک ساخت دومین تقاطع صدرا را در چهارراه گلها خواهیم داشت که دو بولوار پاسداران و ایران را به صورت زیرگذر به یکدیگر متصل خواهد کرد تا مشکلات ترافیکی این تقاطع نیز حل شود.
وی با اشاره به ظرفیت های شهر صدرا در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان و نیز موقعیت مناسب جغرافیایی شهر گفت: امیدواریم با کمک مجموعه نشریات «خبر» و روزنامه «خبرجنوب» بتوانیم بیش از گذشته شهر صدرا را به کشور معرفی کرده و زمینه توسعه و رونق بیشتر شهر را فراهم آوریم.
ملک زاده با اشاره به نگاه شهرداری صدرا به حوزه های فرهنگی به ویژه حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: سال گذشته با توجه به اقداماتی که در این حوزه داشتیم و تاکید شورای پنجم صدرا بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی، نامزد پایتختی کتاب ایران شدیم که در نهایت رتبه دوم را در کشور کسب کرده و عنوان شهر خلاق کتاب کشور به صدرا تعلق گرفت که ادامه این روند و کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، نیازمند استمرار این مسیر است.
عباس ملک زاده درباره پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری به حوزه کتابخانه ها نیز گفت: زمانی شهرداری می تواند این نیم درصد را پرداخت کند که انجمن کتابخوانی در صدرا راه اندازی شده و ما عضو آن باشیم. این در حالی است که اخیراً تنها یک جلسه از این انجمن در صدرا برگزار شد و ما نیز حاضریم سهم خود را در این زمینه از اسفندماه پرداخت کنیم. البته این در حالی است که جز آن جلسه تاکنون هیچ جلسه دیگری به عنوان انجمن کتابخوانی صدرا برگزار نشده است.
شهردار صدرا درباره مشکل فاضلاب به عنوان یکی از قدیمی ترین مشکلات شهر صدرا نیز گفت: متولی اجرای فاضلاب شرکت آبفاست و این پروژه ارتباطی با شهر صدرا ندارد، اما مطلع هستیم که اجرای پروژه تصفیه خانه شرق صدرا آغاز و تا حدودی انجام شده و ساخت تصفیه خانه شماره 2 نیز از چندی قبل آغاز شده است.
وی افزود: اما یکی از مشکلات ما در اجرای پروژه های عمرانی شهر صدرا، مشکلاتی است که گاه و بی گاه توسط برخی نهادها برای ما به وجود می آید. به عنوان مثال در حالی که با مشکلات بسیار، ساخت تصفیه خانه غرب صدرا به اجرا درآمده، اما از آن سمت شاهد ایرادگیری مجتمع سرم سازی هستیم که وجود این تصفیه خانه را غیربهداشتی می داند، این در حالی است که سال هاست فاضلاب در زمین های اطراف محل اجرای پروژه رها شده ولی آنها به جای حمایت از جمع آوری این فاضلاب، ساخت تصفیه خانه را غیربهداشتی می دانند.
ملک زاده درباره اجرای مترو شهر صدرا نیز گفت: هفته گذشته جلسه ای با شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید در تهران پیرامون مترو صدرا داشتیم و در حال حاضر مطالعات مترو صدرا انجام شده و در بودجه سال گذشته صدرا نیز اعتباراتی برای اجرای این پروژه درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به همکاری نکردن شورا و شهرداری شیراز در رفع مشکلات مشترک میان دو شهر شیراز و صدرا، اظهار داشت: تاکنون علی رغم درخواست های ما، شورا و شهرداری شیراز نه جلسه ای با ما گذاشته اند و نه به حرف های ما گوش می دهند.
شهردار صدرا با اشاره به نامگذاری تمامی معابر این شهر، گفت: یکی از اقدامات ما در دور جدید مدیریت شهر صدرا، توجه به نامگذاری معابر بود که در این خصوص در حال حاضر تمامی خیابان ها و معابر شهر نامگذاری و تابلو آنها نصب شده و هیچ معبر بدون نامی در صدرا وجود ندارد.
ملک زاده افزود: یکی از مشکلات ما در صدرا، عدم اجرای تعهدات تعاونی های مسکن است که ما را با مشکل مواجه کرده و باعث شده مردم گمان کنند شهرداری به فکر بخشی از شهر نیست، این در حالی است که برای شهرداری، فاز یک و دو با یکدیگر تفاوتی ندارد و حتی ما معتقدیم به جاهایی که ضعیف تر هستند باید کمک بیشتری شود و اگر اقدامی در برخی نقاط نمی شود به دلیل آن است که به عنوان مثال آسفالت و یا جدول گذاری برخی نقاط در تعهد یکی از تعاونی ها بوده که بر طبق قانون نیز آنها باید این کار را انجام دهند.
وی در پاسخ به سوالی درباره رهاشدن زباله در برخی جداول و زمین های این شهر، گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه تعداد زیادی زمین های رهاشده در صدراست که تبدیل به زباله دانی شده و مالک آنها نیز مشخص نیست. در این راستا از عمران صدرا خواسته ایم تا مالکان این زمین های رهاشده را به ما معرفی کند تا این زمین ها را ساماندهی کنیم. این در حالی است که هم اکنون دو پیمانکار برای جمع آوری زباله در شهر صدرا با ما همکاری می کنند و طبق نظرسنجی صورت گرفته، 80 درصد مردم از نحوه جمع آوری زباله و نظافت شهر راضی هستند.
ملک زاده با اشاره به بعضی از مشکلاتی که محیط زیست برای اجرای برخی پروژه های این شهر به وجود می آورد، افزود: محیط زیست به ما می گوید تا جایی که هم اکنون تقاطع گلها وجود دارد جزو زمین های پارک ملی بمو است و برای اجرای برخی پروژه های ما، ایراداتی گرفته اند. حال سوال ما این است که زمانی که سال ها قبل طرح جامع شهر صدرا تصویب شد چرا آنها با اجرای این طرح و ساخت شهر در این محل موافقت کردند؟! مگر آن زمان اینجا در محدوده پارک ملی بمو نبوده است؟

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 950784
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.