به گزارش ایرنا تجمع کنندگان اظهار می کنند: با وجود اینکه 27 سال از واگذاری این زمین ها از سوی تعاونی فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه چهار به معلمان این ناحیه سپری می شود اما شهرداری با این ادعا که زمین ها در منطقه گردشگری واقع شده است، برای ما مجوز ساخت صادر نمی کند.
یکی از این معلمان بازنشسته به خبرنگار ایرنا گفت: سال 1370 تعاونی فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز زمین هایی را در قصر قمشه این شهر به 170 نفر از معلمان شاغل در این ناحیه برای ساخت واحد مسکونی فروخت.
اسلاملو افزود: این زمین ها اکنون تفکیک و نقشه های ساخت منازل فرهنگیان نیز تهیه شده اما شهرداری شیراز با این ادعا که زمین ها در منطقه گردشگری واقع شده است، مجوز ساخت برای آنها صادر نمی کند.
وی ادامه داد: پیرو این ادعای شهرداری، معلمان ذی نفع اقدام به جذب سرمایه گذار برای ساخت مجموعه ای گردشگری در این مکان کردند اما شهرداری شیراز با این طرح هم موافقت نکرد.
او گفت: در حال حاضر هر یک از این 170 معلم بازنشسته در مکان یاد شده، حدود 300 متر مربع زمین دارند و شهرداری شیراز قصد دارد این زمین ها را به قیمت بسیار اندک از آنان خریداری کند.
این فرهنگی بازنشسته بیان کرد: قیمت این زمین ها در مکان نام برده که در مجاورت مجتمع تجاری قرار دارد، اکنون به ازای هر متر مربع بیش از 30 میلیون ریال است اما هدف شهرداری شیراز این است که این زمین ها را به قیمت هر مترمربع کمتر از 2 میلیون ریال از این معلمان بازنشسته خریداری کند.
اسلاملو افزود: برخی از این معلمان به دلیل نیاز مالی و نا امید شدن از به نتیجه رسیدن پیگیری هایشان در این زمینه، زمین خود را به قیمت 560 میلیون ریال و یا کمتر از این مبلغ به شهرداری شیراز واگذار کردند.
وی اضافه کرد: شهرداری شیراز باید مجوز ساخت واحد مسکونی برای این معلمان بازنشسته در مکان نام برده صادر کند و یا این زمین ها را به قیمت واقعی که کارشناسان تایید می کنند از آنها خریداری کند.
احمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با حضور در میان این معلمان بازنشسته به آنها قول داد این موضوع را پیگیری کند اما تا لحظه مخابره خبر تجمع کنندگان این مکان را ترک نکرده بودند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.