به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، عصر یکشنبه در جمع پیشکسوتان رزمنده و استادان درس آشنایی با دفاع مقدس فارس در شیراز، افزود: به طور خاص تهدیدات فرا منطقه ای آمریکایی ها و صهیونیست ها را دربر می گیرد که اصلی ترین تهدید هستند و ممکن است در ادامه نوعی جنگ نیابتی نیز در منطقه ایجاد کنند.
وی ادامه داد: جنگ نیابتی یک احتمال است و ما یاد گرفته ایم سناریوهای مختلف را بررسی کنیم و برای هر تهدید یک طرح عملیاتی داشته باشیم.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: در این راستا هم ستاد کل نیروهای مسلح، هم رده های مختلف فرماندهی و هم نیروی انتظامی در مسایل داخلی برای پیشگیری از مشکلات، تنش ها، مسایل اجتماعی و امنیتی درون کشور همچون رویدادهای دی ماه 96و مسایل فرامرزی خود را آماده کرده است.
سرلشکر صفوی اظهار داشت: وزن ژئوپولیتیکی ایران نسبت به 15 کشور همسایه در حال افزایش است و دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی می زند و هیچ مساله ای بدون مشارکت ایران قابل حل نیست.
وی، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا در مقیاس جهانی بسیار با اهمیت است، گفت: قدرت های بزرگ فرامنطقه ای برای حضور در غرب آسیا در حال رقابت استراتژیک و ژئوپلیتیکی هستند و پیش بینی می شود این منطقه تا 12سال آینده پُر مساله ترین منطقه جهان باشد.
این مقام نظامی بیان کرد: جمهوری اسلامی به منزله یک قدرت منطقه ای وزنه ای سنگین و تعیین کننده مسایل امنیتی، دفاعی و سیاسی در منطقه خواهد بود.
مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها نسبت به 10 سال قبل ضعیف تر شده اند، گفت: اگر این کشورها قدرت داشتند، می توانستند حکومت بشار اسد را به اتفاق عربستان، ترکیه، اردن و قطر که تا سال 2016 با آمریکایی ها هم پیمان بودند، ساقط کنند.
وی، در مورد وضعیت کنونی سوریه اظهار داشت: هم اکنون حدود 72 درصد خاک سوریه در اختیار دولت است و مابقی همچون ادلب، منطقه ای در شرق فرات و مرز اردن در اختیار تروریست هاست.
سرلشکر صفوی افزود: گروه های داعش، جبهه النصره و احرار شام حداقل با 90 هزار تروریست از کشورهای مختلف به سوریه و عراق سرازیر شدند و در این میان هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا رسما اعلام کرد که داعش را آمریکا به وجود آورده است.
وی بیان کرد: دولت های سوریه و عراق از ایران درخواست کمک کردند و ما برای دفاع از بلاد مسلمین همانگونه که از فلسطین اشغالی و حکومت اسلامی فلسطین یعنی حماس و جهاد اسلامی حمایت می کنیم، برای عمق بخشی به دفاع استراتژیکی ایران به کمک سوریه و عراق رفتیم.
این مقام ارشد نظامی افزود: ایران در این میان هزینه هایی داده است که حدود 70 شهید مدافع حرم از استان فارس از جمله این هزینه هاست.
وی با تاکید بر اهمیت نقش حزب الله لبنان در سوریه بیان داشت: فرمانده ولایت مدار و شجاع حزب الله لبنان، نیروهای چریکی حزب الله را وارد سوریه کرد و آنها در طول این جنگ موفق شدند از نیرویی چریکی به ارتشی بدل شوند که در حال حاضر به تنهایی بیش از 80هزار موشک دارد.
مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تغییر راهبردی حزب الله از پدافند به آفند، گفت: مفهوم این تغییر برای رژیم صهیونیستی یک وحشت دائمی است، زیرا آنها مدام خواب می بینند که حزب الله در حال حفر تونل است و از این تونل ها مهمات و موشک را منتقل می کند و از همین رو در مرزهای شمالی فلسطین در زیر و روی زمین دیواری بتنی کشیده اند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود ترامپ را شخصیتی نا آرام و نامتعادل خواند که جنگ اقتصادی را با کشور های صنعتی و ایران آغاز کرده و به نظر نمی رسد بتواند با کره شمالی به نتیجه ای برسد.
سرلشکر صفوی اظهار کرد: در مقابل ضعف آمریکا در همه جبهه های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای، ایران نسبت به 10 سال گذشته قوی تر شده است.
وی بیان داشت: اگر در گذشته الازهر مصر و وهابیت خود را رهبران ایدئولوژیک منطقه می دانستند، امروز این افکار انقلاب اسلامی، رهبری و امام (ره) است که قدرت الهام بخشی به ملت های اسلامی و مستضعف را دارد.
سرلشکر صفوی همچنین با اشاره به پاره ای از مسایل و مشکلات داخلی، گفت: هم اکنون در اداره جامعه، اقتصاد و مسایل فرهنگی با برخی از مشکلات مواجه هستیم که باید با وحدت میان سه قوه حل شود.
وی بیان داشت: دولت ها می آیند تا کشور را اداره کنند، اگر دولت ها و تیم رئیس جمهور درست چیده نشود و راهبرد سیاسی، اجتماعی و اداره سرزمین نداشته باشند نمی توانند پاسخگوی نیازهای مردم و نسل جوان باشند.
برای قسمت دوم این نشست که قرار بود به صورت پرسش و پاسخ برگزار شود، خبرنگاران به بیرون از جلسه هدایت شدند و این برنامه پشت درهای بسته ادامه یافت.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.