به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس الله بخش نظر پور یکشنبه همزمان با هفته صرفه جویی و مصرف بهینه آب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : کلان شهر شیراز در تیر ماه امسال 600 هزار متر مکعب و در مرداد ماه 700 هزار متر مکعب کمبود آب دارد.
وی اضافه کرد : اگر شهروندان شیرازی در این دو ماه قدری از مصرف روزانه خود بکاهند و با روشهای ساده ای که اعمال می شود آب را کمتر مصرف کنند می توان امید داشت که آب شیراز جیره بندی نشود و ما از تابستان پرتنش امسال عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد : امسال 9 حلقه چاه جدید وارد شبکه تولید آب شیراز می شود، 8 حلقه نیز در ماه های گذشته وارد شبکه شده است، 35 حلقه چاه با کف شکنی و مهندسی مجدد افزایش ظرفیت تولید داشته است، با این اقدامات 410 لیتر در ثانیه آب برای شیراز تامین شده است اما همچنان در دو ماه تیر و مرداد با کمبود آب مواجه هستیم.
نظرپور همچنین گفت: متوسط سرانه مصرف آب در شیراز در بخش خانگی حدود 130 لیتر است که باید در شرایط کنونی این نسبت به 105 لیتر برسد تا کاهش مصرف سرانه بتواند ما را به عبور از تابستان امیدوار کند.
وی همچنین با بیان اینکه 10 سال گذشته به ندرت عمق چاه های استحصال آب در شیراز به 200 متر می رسید گفت : اکنون عمق چاه های آب بالای 300 متر است،عمیق تر شدن چاه ها روی کمیت و کیفیت آب اثر کاهنده دارد و این موضوع باید گوشزدی برای رعایت مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف باشد.
هفته صرفه جویی و مصرف بهینه آب از اول تیرماه آغاز شده است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.