مهدی رنجبر یکشنبه سوم تیرماه در گفت‌ و‌ گو با ایرنا افزود: استقبال از حوزه فوتبال در سینماها بسیار چشمگیر بوده است، به ‌ویژه در دو بازی‌ نخست تیم ملی ایران که ظرفیت همه سالن‌ها پر شد.
وی از زمزمه‌های فروش بلیت با قیمت بیشتر در مقابل سینماها (بازار سیاه) سخن گفت و افزود: با شنیدن این اخبار به‌ سرعت بازرس‌هایی برای پیگیری موضوع فرستاده و شرایط کنترل شد و هرگونه فروش بلیت خارج از سایت اعلام شده خلاف قانون است.

** پخش فوتبال در مکان‌هایی جز سینما
اگر چه معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس بیان کرد که براساس دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه پخش فیلم مسابقه فوتبال در مکان‌هایی غیر از سینما غیرقانونی است اما این را هم گفت که شهرداری می تواند در پارک ها اقدام به نمایش مسابقات فوتبال بکند.
رنجبر گفت: دستور العمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره پخش این نوع مسابقات در سینماها در آخرین ساعات پنجشنبه 24 خرداد (نخستین روز جام جهانی) به دست ما رسید.
وی ادامه داد: اگر فوتبال در مکان‌هایی پخش شود که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی ندارند، این موضوع توسط نهاد‌های مسئول قابل پیگیری است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه این اداره کل تنها به پنج سینمای پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب، پردیس گلستان، سعدی، ایران و سینماتک پیرسوک مجوز پخش مسابقات را داده است، بیان کرد: پخش فوتبال در مکان‌هایی همچون کافه‌ها فاقد مجوز است.
رنجبر گفت: مکان‌هایی که مسابقات فوتبال در آن‌ها پخش می‌شود، باید از کمیسیون ماده 5 یعنی استاندارد پخش فیلم‌ها به صورت نمایش عمومی برخوردار باشند.
وی درباره پخش فوتبال توسط شهرداری گفت: شهرداری خود امنیت مکان‌هایی را که به پخش فوتبال اختصاص داده است تأمین می‌کند و این مکان‌ها برای پخش مشکلی ندارند و نخواهند داشت.
این مقام مسئول بیان کرد: هیچ صندلی خالی در دو بازی تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی نداشته‌ایم و حتی بازی‌هایی جز بازی‌های تیم ملی نیز با همراهی مخاطبان همراه بوده است.
وی افزود: در بازی‌های معمول جام ‌جهانی با ریزش 70درصدی مخاطبان مواجه هستیم و ممکن است درصورت حذف احتمالی ایران از این دوره از مسابقات، مخاطبان به همین میزان کاهش یابند که البته پیش‌بینی می‌شود در بازی‌های مرحله نهایی دوباره شاهد افزایش مخاطب باشیم.
رنجبر همچنین درباره قیمت بلیت بیان داشت: نرخ بلیت مسابقات فوتبال دو هزار تومان از بلیت معمول سینما‌ها ارزان تر است و کف قیمت بلیت معادل 10هزار تومان برای سینماهای ممتاز در نظر گرفته شده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: افرادی سینماها را برای تماشای فوتبال انتخاب می‌کنند که تمایل دارند فوتبال را با استفاده از امکانات تماشای گروهی و با کیفیتی متفاوت‌تر ببینند و مخاطبان این بازی‌ها بیشتر خانواده‌هایی هستند که براساس عرق ملی و به‌ خاطر هیجان فوتبال انتخاب کرده‌اند که این بازی‌ها را به‌گونه‌ای دیگر تماشا کنند.
رنجبر افزود: برخی خانواده‌ها، لزوماً علاقه‌ مند به سینما نیستند، بلکه فوتبال‌دوست‌ هستند و این پیوند سینما با فوتبال بسیاری از مردم را برای تجربه هیجان و شادی متفاوت به سینما‌ها کشانده است و به این واسطه موفق شدیم اتفاقی خوب را رقم بزنیم که آشتی مردم و پیوند بیشتر آن‌ها با سینماهاست.
وی همچنین درخصوص تأمین امنیت مردم پس از تماشای بازی‌ها بیان کرد: تمام دغدغه نهادهای مسئول کنترل هیجان خاصی است که ممکن است بعد از هر بازی مشکلاتی را به وجود آورد که البته پس از اجرای این برنامه مشخص شد در این زمینه نیز نگرانی وجود ندارد.
رنجبر ادامه داد: با حضور هیچ‌یک از گروه‌ها یا افراد برای تماشای مسابقات فوتبال مخالفتی صورت نگرفته است و ادغام بانوان و آقایان در سینماها موضوع تازه‌ای نیست. برای پخش فیلم‌ها نیز افراد به صورت خانوادگی و در کنار یکدیگر به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و این موضوع درباره پخش فوتبال نیز صادق است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: مسئولان انتظامی استان کنترل و حفظ امنیت مکان‌های پخش مسابقات را به دنبال هیجان وافر این برنامه تأمین کرده‌اند و با اعلام پخش مسابقات در مکان‌های عمومی همه دستگاه ازجمله استانداری و اماکن، دادستانی و نیروی انتظامی با پخش این مسابقات کاملاً همسو و هماهنگ بوده‌اند.
جام جهانی 2018 فوتبال در روسیه بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از 24 خرداد آغاز شده است و تا 24 تیر ادامه دارد.
تیم ملی ایران در گروه B این مسابقات شرکت کرده است. بازی بعدی ایران دوشنبه چهارم تیر 97 ساعت 22 و 30 دقیقه مقابل تیم ملی پرتغال آغاز می شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.