علی همتی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی سال های گذشته شاهد افزایش میزان صادرات از این استان بوده ایم که در صورت رفع مشکلات استاندارد کالاهای صادراتی و بسته بندی مناسب و مطلوب این کالاها، شاهد افزایش بیشتر میزان صادرات نیز خواهیم بود.
وی ادامه داد: به طور میانگین طی 10 سال گذشته صادرات کالا از استان فارس به بیش 85 کشور انجام شده که کشورهایی مانند عراق و افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، چین، کره جنوبی، هندوستان و همچنین چند کشور اروپایی از جمله آلمان مقصد بیشترین کالای صادراتی این استان بوده اند.
او اظهار کرد: کالاهای صادراتی استان اقلامی مانند میوه و تره بار، گیاهان دارویی و صنعتی، خاک نسوز، سنگ های تزئینی ساختمانی، سیمان، قیر، کوداوره، تجهیزات الکترونیکی و تولیدات لبنی و کنسروها را شامل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یکی از برنامه های این سازمان را پیگیری و تحقق افزایش صادرات غیر نفتی این استان در سال 97 برشمرد و افزود: در ابتدا تحقق افزایش 25 درصدی صادرات در سال جاری را مد نظر داشتیم تا میزان صادرات استان از یک میلیارد و 303 میلیون دلار سال 96 به یک میلیارد و 628 میلیون دلار در سال 97 برسد.
همتی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار فارس، چنانچه شرایط فراهم شود، میزان صادرات استان را تا پایان امسال به 2 میلیارد دلار خواهیم رساند.
6122 /187604
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.