به گزارش ایرنا، مهرداد سهرابی چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در ابتدای شروع فعالیت دولت دوازدهم، 2 هزار و 50 کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان اجرا شده بود که این میزان در مقطع کنونی به سه هزار و 979 کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: شبکه انتقال زیرساخت داخلی استان نیز که در ابتدای دولت دوازدهم 170 گیگابیت پرسکند (170 Gbps) بود هم اینک با هفت و سه دهم برابر افزایش به یک هزار و 250 گیگابیت پرسکند (250 Gbps) افزایش یافته است.
او اظهار کرد: طی مدت مذکور میزان پهنای باند اینترنت بین الملل استان نیز از هفت و نیم گیگابیت پرسکند با افزایش 16 برابری به 120 گیگابیت پرسکند رسید.
سهرابی درباره عملکرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از سال 96 تاکنون نیز گفت: جمع آوری مشکلات ارتباطی نقاط شهری، روستایی و جاده ای از فرمانداری ها، طبقه بندی مشکلات ارتباطی نقاط شهری، روستایی و جاده ای و ارسال به مقام عالی وزارت و به روزرسانی آنها و پیگیری های مکرر و بازدید شهرستانی تمام مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از جمله این اقدامات است.
وی افزود: شناسایی پروژه های اولویت دار ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب طرح تکاپو جهت استفاده از تسهیلات اشتغالزا، نظارت بر عملکرد قرارداد نصب 43 دستگاه خودپرداز روستایی طرح وزارتی توسط پست بانک استان در روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته و پایش ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان های زرین دشت و رستم نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است.
وی گفت:برای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق کمتر برخوردار و مناطق محروم فارس از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم اقدامات خوبی در این استان انجام شده است.
او افزود: بر این اساس و به منظور توسعه دسترسی به اینترنت پر سرعت در روستاها در گام نخست 500 روستا به روستاهای دارای پوشش اینترنت پرسرعت استان اضافه شد و تعداد روستاهای دارای پوشش اینترنت پرسرعت استان به یک هزار و 635 روستا رسید.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس بیان کرد: در پایان سال 96 در 994 روستا از مجموع روستاهای مذکور علاوه بر پوشش اینترنت پر سرعت، دسترسی لازم برای رومینگ همراه اول و ایرانسل نیز فراهم شد.
سهرابی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه می کوشیم که تا پایان این برنامه 90 درصد از مجموع چهار هزار و 152 روستای دارای بیش از 20 خانوار استان را تحت پوشش ایرننت پرسرعت درآوریم.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.