به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین همچنین اقشار مختلف مردم و مسئولان از جمله آیت الله محمد مهدی شب زنده دار جهرمی فرزند آن مرحوم و عضو شورای نگهبان، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم حضور داشتند.
یک کارشناس مذهبی در سخنانی در این آیین با اشاره به ویژگی عالمان برجسته دینی، گفت:عالمان دینی باید با گفتار، رفتار و سبک زندگی خود، مردم را از ریا به اخلاص دعوت کرده و در مردم افزایش تواضع و بی اعتنایی به دنیا ایجاد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی تقویت ایمان و خداباوری، خیرخواه بودن و عدم ترویج کینه و اختلاف در بین مردم را از دیگر ویژگی های عالمان دینی عنوان کرد.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مرحوم آیت الله شب زنده دار جهرمی این ویژگی های ذکر شده را در حد اعلا داشت، تاکید کرد: به فرموده پیامبر عزیز اسلام (ص)، مردم باید با عالمانی همنشینی کنند که دارای این ویژگی ها باشند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی که به مناسبت ارتحال این عالم جلیل القدر صادر فرمودند، مرحوم آیت الله شب زنده دار را فقیه پارسا و پرهیزگار معرفی کردند، گفت: تمام زندگی آیت الله شب زنده دار جهرمی برای خدا بود.
حسینی قمی انس با قرآن و تفسیر را در کنار فقاهت از دیگر ویژگی ممتاز آن مرحوم خواند و گفت:همه مردم باید قدر عالمان دینی را دانسته و نه تنها آنها را فراموش نکنند بلکه با مراجعه به آثار آنها راه و روش زندگیشان را بیاموزند.
وی با اشاره به اینکه عالمان دینی همواره منشا خدمات گرانقدری در اسلام بوده اند، بیان کرد: تدوین روایات و احادیث، تدوین فقه شیعه، ترویج دین، مبارزه با انحرافات واستعمار بخشی از فعالیت های این عالمان بوده که با انجام چنین اقدامات مهمی همه ما را مدیون خود کرده اند.
این کارشناس دینی شهرستان جهرم را معنویت پرور و معنویت خیز خواند و افزود: برخاستن شخصیت هایی نظیر آیت الله آیت اللهی، آیت الله حق شناس، آیت الله شریعتمداری و آیت الله شب زنده دار از این شهرستان مصداق این مدعا است.
حسینی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم شوال سالروز اقدام وهابیون در تخریب قبور ائمه اطهار (س) در قبرستان بقیع مدینه گفت: این جنایت که از آن 95 سال می گذرد، هرگز نباید فراموش شود.
وی در ادامه ظاهرنگری در آیات الهی، خشونت در عمل و محدود پنداشتن رحمت خدا را از ویژگی های عاملان تخریب قبور ائمه اطهار دانست و گفت: وهابیون با عصر تکنولوژی مخالف هستند درحالی که از مدرن‌ترین تسلیحات جنگی در برابر مردم مظلوم یمن استفاده و از گروه های تکفیری حمایت می کنند.
** انتشار آثار جدیدی از مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دارجهرمی
همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین شب‌زنده‌دار جهرمی، کتاب در مسیر آسمان و یک لوح فشرده از 12 سخنرانی‌ این معلم اخلاق منتشر شد.
در مسیر آسمان، نخستین کتاب برگرفته از مباحث اخلاقی و معرفتی شامل چهارده درس گفتار پیرامون سبک زندگی مؤمنانه از این عالم دینی است.
لوح فشرده‌ باران رحمت 1، اثر دیگری از این معلم اخلاق است که مجموعه‌ای شامل فیلم مستندی از حیات وی، 12قطعه صوتی از مباحث اخلاقی تفسیری و متن زندگینامه آیت‌الله شب‌زنده‌دار است.
آیت‌الله حاج شیخ حسین شب‌زنده‌دار جهرمی در سال1308 در جهرم به دنیا آمد و تابستان سال 1393 دار فانی را وداع کرد.
وی مجتهد، عالم شیعه، مفسر قرآن کریم و از اساتید مطرح اخلاق درحوزه علمیه قم بود که بیش از 40 سال سابقه تدریس دروس عالی در حوزه علمیه را داشت. وی در کنار تمام فعالیت‌ها در عرصه نگارش هم آثار زیادی به صورت تقریرات دروس خارج، شرح و حواشی بر برخی از تفاسیر و ادعیه و مقالات پربار در موضوعات گوناگون دینی نگاشته‌است.
از جمله شاگردان این عالم دینی می توان به حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی، شیخ محمدجعفر امامی، محمدجواد فاضل، مهدی شب زنده دار، سید حسن طاهری خرم‌آبادی، حجت الله ساکی خرم‌آبادی، علی کریمی جهرمی، شیخ حسین کرمانی، سید جمال‌الدین دین‌پرور و محمدمهدی موحدی کرمانی اشاره کرد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.