جواد احمد زاده، دوشنبه به ایرنا بیان داشت: اعضای این تیم کوهنوردی پس از اقامت شبانه و برپایی کمپ در کنار جان پناه روستای خفر سمیرم از توابع اصفهان، ساعت پنج صبح روز 27 خرداد ماه حرکت خود را آغاز کردند و پس از عبور از دره موگل و یخچال شمالی بعد از 6 ساعت موفق به فتح قله قاش مستان دنا شدند.
وی بیان کرد: این سومین صعود تیم کوهنوردی قله نوردان فسا در سال 97 است و این تیم پیشتر به قله تشگر بندرعباس در استان هرمزگان و همچنین قله بل در شهرستان اقلید فارس صعود کرده است.
احمد زاده ادامه داد: در چارچوب اجرای طرح ملی صعود به مرتفع ترین قلل استان های کشور که با عنوان سیمرغ کوههای ایران برگزار می شود و هدف آن صعود به 31 قله برتر در 31 استان کشور است، مقرر شده تیم کوهنوردی قله نوردان فسا نیز با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته ظرف سه سال مبادرت به انجام این کار کند.
او گفت: هم اینک 20 تیم کوهنوردی متشکل از 300 نفر عضو در شهرستان فسا فعال است.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
قله قاش مستان، بلندترین قله رشته کوه زاگرس در بین قلل دنا و در زمره 10قله مرتفع ایران به شمار می آید.
گفته می شود رشته کوه دنا که در مرز استان های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس واقع شده بیش از 40 قله بالای چهار هزار متر در آن وجود دارد. رشته مرکزی دنا که قله قاش مستان در آن قرار دارد بیش از 18 قله بالای چهار هزار متر دارد که مسیر آن از روستای خفر سمیرم به سمت گردنه بیژن است.
طبیعت این منطقه سردسیر، بیشتر ایام دارای برف در ارتفاعات، و رودخانه های خروشان در پایین دست است و تنوع جانوری از پرندگان شکاری و حیوانات وحشی تا انواع شکارها باعث شده که منطقه حفاظت شده دنا از حیات وحش شگفت انگیزی برخوردار باشد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.