یدالله رحمانی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبار طرح های مصوب که از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی تامین می شود بیش از 15 هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: از مجموع طرح های مصوب نیز 2 هزار و 361 طرح به بانک های عامل معرفی شده اند که اعتبارات 486 طرح به مبلغ 459 میلیارد تومان از محل اشتغال فراگیر روستایی و اعتبارات یک هزار و 875 طرح به مبلغ 531 میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تخصیص خواهد یافت.
او اظهار کرد: با عملیاتی شدن 2 هزار و 361 طرح یاد شده، پیش بینی می شود که برای 14 هزار و 561 نفر فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
رحمانی ادامه داد: بیشترین تقاضا در طرح های اشتغال روستایی مربوط به رسته صنایع دستی، گلیم، گبه و فرش و در بخش فراگیر در رسته گردشگری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس از بانک های عامل خواست که رویه های خود را در نحوه پرداخت تسهیلات، مدت زمان باز پرداخت و وثیقه های درخواستی از متقاضیان اصلاح کنند.
رحمانی افزود: بر اساس دستور العمل تسهیلات روستایی، بانک ها موظفند که وثیقه هایی مانند سند منازل مسکونی روستایی و سند زمین کشاورزی را از متقاضیان بپذیرند اما برخی بانک ها از متقاضیان، ارایه سند ملک شهری را درخواست می کنند که این موضوع در روند پرداخت تسهیلات خلل ایجاد می کند و باید به سرعت در کمیته اشتغال به این مساله رسیدگی شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.