به گزارش ایرنا علی القاصی، یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان فارس در شیراز افزود: گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از محدوده طرح هادی باید به دبیرخانه این شورا ارسال شود.
وی، از اقدام دادستان شیراز، مدیران و مسئولان ذی ربط برای رفع تصرف از 100 هکتار از اراضی ملی منطقه قلات و گلستان در حاشیه شیراز که در پی نظارت مستقیم و میدانی صورت گرفت، تقدیر و اظهار کرد: این اقدامات ضمن رفع تصرف از اراضی ملی، زمینه ایجاد تصرفات جدید را کاهش خواهد داد.
القاصی ادامه داد: حضور میدانی دادستان شیراز در آزاد سازی و رفع تصرف از اراضی یاد شده در چارچوب حمایت و پشتیبانی از دستگاه های متولی، ایجاد نظم و امنیت و برخورد با افرادی است که به مقابله با اجرای قانون می پردازند و لازم است که این اقدام در دستور کار همه مسئولان دستگاه های متولی قرار گیرد.
وی گفت: متعرضان به اراضی ملی هنگامی که مطلع شوند، مسئولان اجرایی و نظارتی، اجرای قانون را با قاطعیت و با اراده در دستور کار خود قرار داده اند بدون تردید در ادامه اقدامات خلاف قانون خود تجدید نظر خواهند کرد.
این مقام قضایی بیان کرد: دستگاه های مسئول باید پیش از وقوع تصرفات گسترده و ساخت و سازهای غیر مجاز، برخوردهای قانونی را در دستور کار قرار دهند.
القاصی اضافه کرد: این حساسیت نه تنها در شیراز و اراضی اطراف آن بلکه باید در سراسر استان فارس وجود داشته باشد زیرا تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی توسط افراد سودجو خلاف قانون است.
رئیس کل دادگستری فارس افزود: برای تحقق این مهم ضروری است که اعضای شورای تامین در شهرستان ها با تدابیر لازم به اجرای هر چه بهتر قانون کمک کنند و زمینه بازگرداندن بیت المال و منابع طبیعی را به دولت فراهم سازند.
القاصی بیان داشت: مبارزه با زمین خواری، تصرف غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر قانونی اراضی ملی از جمله مطالبات عمومی است و صیانت و حراست از این منابع وظیفه مسئولان ذی ربط است.
وی، همچنین بر تشکیل کارگروه ویژه ای برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم روستاهای کلانشهر شیراز تاکید و بیان کرد: وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز باید قبل از بازنگری در طرح هادی روستاها مشخص و تعیین تکلیف شوند.
القاصی ادامه داد: ضروری است با بررسی های کارشناسی و استفاده از ظرفیت های قانونی نسبت به تدوین طرحی جامع برای ساماندهی، کنترل و نظارت اجرای طرح هادی روستاها با رویکرد پیشگیرانه اقدام شود.
این مقام قضایی اظهار کرد: باید در قالب این طرح، شرح وظایف همه دستگاه های ذی ربط تبیین شود، همچنین ضمانت اجرای طرح، استخراج ظرفیت های قانونی و پیش بینی خلاء های قانونی در بحث کنترل و نظارت، مد نظر قرار گیرد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.