به گزارش ایرنا،‌ آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه‌شب در آیین گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای پانزدهم خرداد در آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز با بیان اینکه شخصیت امام خمینی (ره) ما را به یاد خدا و اهل بیت (ع) انداخت، افزود: امام (ره) در پایان قرن بیستم میلادی خداخواهی و خداباوری را به همه بشر آموخت.
وی اظهار داشت: امام خمینی کاروان بشری را که رو به کج‌راهه داشت، را هدایت کرد و گفت شما بندگان خدایید به در خانه خدا بازگردید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: از روزی که امام آمد، دوباره در بین اولاد آدم یاد خدا زنده شد و سخن از خدا و دین و پیامبران رواج گرفت؛ زیرا یک مرد پیدا شد و کاری مردانه کرد.
وی امام خمینی (ره) را از افرادی دانست که به امیرالمؤمنین علی (ع) عشق می‌ورزید و جزو کسانی شد که خدا را دوست داشت و خدا هم او را دوست داشت.
وی اظهار داشت: درس انقلاب اسلامی در گام نخست، خداباوری و در گام دوم مردانگی بود.
آیت الله دژکام افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهایی را آورد که هرچه بگذرد، کهنه نمی‌شود. اگر توسعه اقتصادی تنها هدف انقلاب بود، پس از مدتی فراموش می‌شد؛ اما مردانگی کهنه نمی‌شود و هرچه روزگار می‌گذرد سکه مردان درخشنده تر و بیشتر مورد اعتناست.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امام خدمتگزار زندگی کرد و خدمتگزار از دنیا رفت، بیان کرد: امام راحل فرمود مرا خدمتگزار بخوانید نه رهبر و این نشان می‌دهد که امام ما امام متواضعان بود و امروز مدیران کشورباید مراقب باشند تا تواضع را از دست ندهند.
آیت الله دژکام گفت: تواضع دربرابر مؤمنان جایگاه آنان را افزایش می‌دهد و در این راستا همه کسانی که در نظام اسلامی کاری بر عهده دارند، باید درس تواضع را از امام راحل بیاموزند که در وصیتنامه‌اش فرمود رفتن یک خدمتگزار رخنه‌ای در سد محکم ملت ایجاد نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 29 سال پس از وفات امام، وی هنوز در قلب‌های مردم است؛ چنانکه از روزی که آغاز کرد در قلب مردم بوده است.
ایت‌الله دژکام در ادامه تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در راستای فرمایش های مقام معظم رهبری را رمز موفقیت در دنیای امروز عنوان کرد و گفت: 40 سال پیش که آمریکا هنوز درگیر شکست‌های پیاپی در جهان نشده بود و ادعاهای بسیاری داشت، امام خمینی (ره) با قدرت و محکم اعلام کرد که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همین تودهنی آن‌ها را به جایی برده است که هر تلاشی می‌کنند به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.
وی ادامه داد: امروز آمریکا، نه تنها به ما در برجام که به اروپا، کانادا و چین نیز در موارد اقتصادی نارو زده است و چهره واقعی این کشور برای جهانیان آشکار شده است.
در این آیین که با حضور اسماعیل تبادار استاندار فارس، مدیران استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، یاد و خاطره امام راحل گرامی داشته شد.
7375 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.