محمد رضا ارجمند یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : غرق شدگی برای شناگران در سدها و آبگیرهای موجود در اطراف شهرها و روستاها یک تهدید جدی است و بهتر است افراد هشدارها را جدی بگیرند و نسبت به تجربیات تلخ و ناگوار رخ داده در این مکان ها، بی توجه نباشند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ ای فارس گفت : با توجه به اینکه دریاچه سدهای ملاصدرا، درودزن، سیوند، سلمان فارسی، تنگاب فیروزآباد، رودبال، خسویه، چشمه عاشق، تعدادی از بندهای انحرافی، طرح های تغذیه مصنوعی و آبگیرها از حجم قابل ملاحظه ای آب برخوردار هستند، افراد زیادی به خاطر علاقه مندی به شنا در این مکانها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را هم نمی کردند.
ارجمند گفت: فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن این تاسیسات، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است.
ارجمند گفت : افراد باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که رودخانه ها، سدها و آبگیرها محل مناسبی برای شنا نیستند و بهتر است برای آب تنی و تفریح از استخرهای عمومی که دارای منجی غریق هستند استفاده کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس ادامه داد: برخی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان با شروع فصل گرما به منظور آب تنی به سدها و آبگیرهای اطراف شهرها و روستاها می روند که متاسفانه این کار در بیشتر مواقع به بهای از دست دادن جان و داغدار شدن خانواده و ناراحتی اطرافیان می شود.
وی بیان کرد:احداث سدها و تاسیسات آبی در بستر طبیعی و کوهها و ارتفاعات منشعب از آنها صورت می پذیرد و با جمع شدن آب در پشت آنها، پستی و بلندیهای طبیعی نمایان نیستن.
ارجمند افزود: با عنایت به فصل گرما و تمایل افراد به شنا و خطر غرق شدگی در محدوده این تأسیسات، این شرکت از مردم استان تقاضا دارد ضمن توجه به ممنوعیت ورود به ابنیه های مربوط به آب از ورود و شنا کردن در دریاچه سدها، تاسیسات ذکر شده و کانالهای آبیاری و زهکشی جدا خودداری کنند،عواقب ناشی ازعدم توجه به ممنوعیت شنا در تاسیسات آبی استان به عهده فرد خاطی است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.