روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکشنبه از قول رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند اعلام کرد:این سبدهای غذایی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان و پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، بین مادران کم‌ بضاعت و بی‌بضاعتی که دارای کم‌خونی، وزن‌گیری نامطلوب، حاملگی‌های چندقلو و وزن کمتر از 45 کیلوگرم قبل از بارداری بوده اند، توزیع شد.
دکتر مسعود جوکار در زمینه چگونگی شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط، عنوان کرد: در این طرح، ماماها، بهورزان و کارشناسان مرکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، معرفی ‌کردند.
کارشناس بهبود تغذیه این شبکه بهداشت و درمان نیز با بیان اینکه مادران باردار دارای سوء تغذیه، از ماه چهارم حاملگی تا شش ماه نخست شیردهی از این سبد غذایی برخوردار می شوند، گفت: توزیع سبد کالا به بهبود وضعیت تغذیه و منحنی وزن‌گیری مادران باردار و شیرده که دچار سوء تغذیه هستند، بهبود وضعیت رشدی کودکان تازه متولد شده و کاهش کم وزنی زمان تولد کمک می کند.
زهرا ضیائی ادامه داد: آموزش، ارتقای کیفیت مراقبت مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و همچنین اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی نقش موثری در بهبود مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه دارد.
این سبد غذایی شامل 14 قلم مواد غذایی از جمله برنج، ماکارونی، لوبیا چیتی، پنیر، سویا، مرغ، تن ماهی،عدس، خرما، روغن مایع، عسل و شکر است.
این سبدهای غذایی هر دو ماه یک بار، از ماه چهارم بارداری تا 6 ماه بعد از تولد نوزاد، به مادران باردار بی‌بضاعت اهدا می‌شود.
طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان، از سال 88 در شهرستان فراشبند آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد.
شهرستان فراشبند در فاصله 164 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.