کیومرث راستی، شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:همچنین متقاضیان حقیقی و حقوقی برای گرفتن تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که هم اکنون در مرحله تکمیل پرونده، تأمین وثیقه یا دریافت تسهیلات هستند.
وی ادامه داد: پس از تشکیل 16 جلسه کمیته فنی و کارگروه اشتغال شهرستان از آبان ماه سال گذشته تا امروز و بررسی بیش از 400 طرح ارائه شده به کمیته، در پایان 40 طرح در قالب فراگیر و 300 طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کمیته فنی شهرستان پذیرش و برای معرفی به کمیته فنی استانی معرفی شدند.
راستی گفت: از این طرح ها تاکنون 15 طرح در قالب فراگیر با مبلغ ریالی هشتاد میلیارد ریال و 173 طرح در قالب روستایی با مبلغ ریالی 278 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی همکاری بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات بویژه در بخش روستایی و عشایری را مناسب ارزیابی و گفت: عمده مشکلات اعلام شده از طرف متقاضیان با بانک های عامل مربوط به نحوه ارائه وثیقه و تضمین های بانکی است که امیدواریم با رایزنی انجام شده و همکاری بانکها نگرانی متقاضیان رفع شود.
راستی نرخ سود تسهیلات پایدار روستایی را 6 درصد برای سرمایه ثابت و 10 درصد برای سرمایه در گردش و میزان سود تسهیلات اشتغال فراگیر را 18 درصد با پرداخت یارانه 2 تا 7 درصد به شرط انجام تعهد اشتغال انجام شده در طرح ذکر کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی داراب افزود:امیدواریم با پرداخت تسهیلات مذکور و اجرایی شدن طرح های متقاضیان در سالجاری شاهد ایجاد بیش از 700 فرصت شغلی در شهرستان باشیم.
راستی وظیفه دستگاه های اجرایی به عنوان نمایندگان دولت را حمایت از سرمایه گذاران با تسهیل قانون و مقررات بانکی، کاهش بروکراسی اداری،رفع موانع قانونی و تسهیل در صدور مجوزها دانست و خواستار همکاری بیشتر بانک ها و دستگاه های اجرایی با مجریان طرح های اشتغال زا و سرمایه گذاران شد.
داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
9877 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.