دارا کیانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین حال، دفتر بازرسی استانداری فارس با انتصاب بازرسانی برای نظارت بر شهرداری‌ها با حساسیتی ویژه عملکرد شهرداری‌ها و شوراهای شهری را رصد می‌کند.
وی با بیان اینکه شهرداری با مراجعان خود ارتباط مستقیم چهره‌به‌چهره دارد که بدترین نوع ارتباط در سیستم اداری است و زمینه‌ساز فساد می‌شود، اظهار داشت: یکی از راهکار‌هایی که هم‌اکنون در مرحله اجرایی شدن است، کاهش ارتباط حضوری و افزایش ارتباطات الکترونیکی است.
وی افزود: روند اتوماسیونی‌شدن عمده عملکرد شهر‌داری‌ها با مشکلاتی مواجه است؛ اما همزمان تیم‌هایی نظارتی در شهرداری‌‌ها به بررسی امور می‌پردازند و این تیم در شهر‌های مختلف استان فارس نقشی بسیار اساسی در کشف بسیاری از این فسادها داشته‌اند.
کیانی با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی از اعضای شورای شهر سابق و مدیران پیشین شهرداری شیراز گفت: برخی از این پرونده‌ها در وزارت کشور مفتوح است و برای برخی دیگر نیز احکامی از جمله انفصال از خدمت صادر شده است.
مدیرکل بازرسی استانداری فارس خاطرنشان کرد: بازرسی استانداری پیش از وقوع هرگونه تخلف و در حین انجام کار و پس از آن، به بررسی موارد می‌پردازد و کمیته مباحث شهری‌ شهرداری‌ها هم‌اکنون بسیار فعال است و با دقت تمام ناظر بر عملکرد سازمان‌ها و ادارات است.
این مقام مسئول همچنین با تأکید بر اهمیت افزایش اعتماد مردم و جلب سرمایه اجتماعی ابراز داشت: براساس قانون، پیش از صدور حکم نمی‌توان درباره موضوعی اطلاع‌رسانی کرد و بنا بر این به‌محض ابلاغ حکم اطلاع‌رسانی به مردم صورت خواهد گرفت.
کیانی افزود: با نظارت‌های صورت گرفته و مطالبه استاندار فارس، تخلفات در سیستم شهری به حداقل خود در طول چند سال گذشته رسیده است و استان فارس در بحث شفاف‌سازی و برخورد با فساد اداری طی یک سال گذشته پیشرفتی قابل توجه در کشور داشته است که دستاورد مهمی محسوب می‌شود.
مدیرکل بازرسی استانداری، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس در ادامه گفت: شهروندان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند چرا که تشخیص فساد در شهرداری‌ها بسیار دشوار است و از سوی دیگر شفاف‌نبودن قوانین و مقررات شهرداری کار نظارتی و جلوگیری از فساد را دشوارتر کرده است.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد تنها، بر عهده دستگاه دولتی نیست، عنوان کرد: مردم به عنوان پایه دیگر این عملکرد باید در کنار دستگاه‌های نظارتی حضور داشته باشند و با حساسیت ویژه، موارد تخلف را گزارش دهند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.