محمد مهدی شرفی در این بیانیه که روز جمعه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: ماجرای تکان دهنده تعرض به تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس غیر دولتی غرب تهران توسط یکی از نیروهای آزاد مدرسه موجب تاُسف و تاُثر فراوان و البته هشداری جدی برای متصدیان امر است.
وی اظهار کرد: دستور قاطع و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی این جنایت اندوه بار و مواضع صریح دولت، قوه قضائیه و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رسیدگی سریع به موضوع و دفاع از حقوق دانش آموزان ،نشان از اهمیت فوق العاده سلامت روحی و روانی دانش آموزان در این مقطع سنی حساس و لزوم آسیب شناسی و توجه و بررسی پیش زمینه ها و واکاوی دلائل اینگونه رفتارها است.
فرماندار استهبان اظهار کرد: مدیران محترم آموزش پرورش، اولیای مدرسه، والدین و مردم عزیز بایستی به ریشه ها و مسائل مرتبط با چالش های اجتماعی بویژه استفاده افراطی از فضای مجازی توجه و وضعیت کنونی را آسیب شناسی کنند.
شرفی افزود: همگان باید در خصوص این خطرات که در صورت بی توجهی دامن همه را خواهد گرفت کاملا آگاه و هوشیار باشند.
در پایان این بیانیه آمده است: اینجانب این حادثه تاُسف بار را شدیداً محکوم نموده و ضمن تکریم جایگاه رفیع معلمان زحمتکش، به توفیق الهی و با همکاری آحاد مردم و معلمان دلسوز ، خود را مکلف به توجه جدی تر به انجام وظیفه خطیر آموزش و پرورش می دانم.
شهرستان استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز واقع است.
در پی آزار تعدادی از دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول مدرسه ای درغرب تهران، شکایت اولیای دانش آموزان قربانی این جنایت علیه متهم اصلی پرونده روزچهارشنبه نهم خردادماه جاری تسلیم ناحیه 21 دادسرای عمومی و انقلاب تهران شد.
این اتفاق در یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی و زیر مجموعه آموزش و پرورش منطقه دو تهران رخ داده است. به عنوان مدرسه ای با کیفیت آموزشی مطلوب البته با شهریه بالا که دانش آموزان پایه های هفتم تا نهم در آنجا مشغول تحصیل هستند. دانش آموزان آزار دیده در مقطع متوسطه اول هستند.
فرد خاطی که دانش آموزان را مورد اذیت و آزار قرار داده است به عنوان معاون انضباطی و یکی از نیروهای آزاد شاغل در این مدرسه بوده است.
در پی جنایت اندوهبار در این مدرسه، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضاییه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز چهارشنبه نهم خردادماه جاری پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از سوی هیات دولت به وزیر آموزش و پرورش ماموریت داده شد تا با قاطعیت و سرعت پیگیر جنایت روی داده در یکی از مدارس غرب تهران باشد.
وزیر آموزش و پرورش نیز در این زمینه اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش در بالاترین سطح و با استفاده ازهمه ظرفیت های قانونی، قضایی و حقوقی پیگیر مساله است. همچنین با قصور مسئولان مرتبط این ماجرا در هر سطحی که محرز شود، اقدام قاطع انجام خواهد شد
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.