این منبع که نخواست نامش اشاره شود، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه تن از اعضای شورای شهر به همراه شهردار و راننده وی متهم به انجام معاملاتی غیرقانونی هستند و دستگاه‌های مسئول براساس اطلاعات و اخبار رسیده از این فعالیت‌ها آگاه شده و با مستندات و میزان وجوه اخذ‌شده که مشخصاً در یک مورد مبلغی هنگفت در حال رد و بدل بود، اقدام به دستگیری این افراد و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: براساس قانون با به حدنصاب نرسیدن شورای شهر مرودشت و استعفای دو تن از اعضای علی‌البدل، پرونده مربوطه در مراجع ذیصلاح در حال بررسی است و احتمال انحلال این شورا در هفته آینده وجود دارد.
پیش از این فرماندار شهرستان مرودشت سه شنبه هشتم خردادماه جاری در نشستی خبری گفت: تمام مدارک و مستندات قانونی در مورد شورای اسلامی شهر مرودشت برای هیات حل اختلاف و مراجع ذیصلاح ارسال شده است و آنها برای انحلال و یا ابقای این نهاد تصمیم گیری می کنند.
رهام پیکری افزود: پس از گذشت هفت ماه و 10 روز از عمر شورای پنجم شهر مرودشت، اخباری مبنی بر ارتشا و رشوه خواری به گوش می رسید که سربازان گمنام امام زمان (عج) به این قضیه ورود کرده و پس از بررسی های فراوان به مسایلی در این زمینه دست یافتند.
فرماندار مرودشت افزود: بعد از تحقیقات سربازان گمنام امام زمان (عج)، اعضای شورای تامین شهرستان و مجموعه حراست استانداری فارس، چندین بار در این زمینه به شهردار و اعضای شورا شهر تذکر دادند که متاسفانه نه تنها آنها تمکین نکردند بلکه به این رویه نیز ادامه دادند.
پیکری ادامه داد: متعاقب آن از طرف سربازان گمنام امام زمان (عج) استان فارس این موضوع به صورت جدی پیگیری شد و در نهایت 6نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی شهر مرودشت به همراه یک نفر از اعضای پیشین این شورا، شهردار و راننده او نیز دستگیر و به مقامات امنیتی استان تحویل داده شدند.
فرماندار شهرستان مرودشت در مورد استعفای 2 نفر از اعضای علی البدل شورای شهر مرودشت نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای این شورا منتخبان مردم بوده و باید در این زمینه پاسخگو باشند، تحت هیچ شرایطی این فرمانداری هیچ کدام از اعضای علی البدل این نهاد را ملزم به نوشتن استعفای کتبی نکرده و تنها 2نفر از آنها به دلیل مسایل و اتفاقاتی که رخ داده، به صورت اختیاری اقدام به نوشتن استعفای خود کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اینک 6نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر در بازداشت به سر می برند و امور مربوط به طرح های عمرانی شهرداری مرودشت در یک ماه گذشته یا متوقف شده و یا به کندی پیش رفته است، با صدور حکمی از سوی استاندار فارس، حسن مهرابی به عنوان سرپرست شهرداری مرودشت منصوب شد.
پیکری افزود: از سوابق مهرابی می توان به شهردار کوار و فعالیت در واحد حراست استانداری فارس اشاره کرد، همچنین نام برده از شروع اتفاقات اخیر در شهرداری و شورای شهر مرودشت به عنوان ناظر استانداری در محل شهرداری مرودشت حضور مستمر داشته است.
اوایل اردیبهشت ماه 97 شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت در پی اتهامات وارده دستگیر شدند.
درباره موارد اتهامی این افراد گزارشی از منابع رسمی منتشر نشده است.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مرودشت، هفت نفر عضو اصلی و پنج نفر علی البدل دارد.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

** دستگیری برخی اعضای شورای سابق شیراز و جهرم
یک منبع آگاه در استان فارس در بخش دیگری از گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از اعضای دوره چهارم (قبلی) شورای اسلامی شهرهای شیراز و جهرم و برخی مدیران پیشین شهرداری شیراز نیز به دلیل اتهامات مشابه مالی دستگیر شده اند و پرونده این افراد هم اینک در دست بررسی قضایی است.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.